Poziv „Inovacije u S3 područjima“ najavljen je za skoro otvaranje, a namijenjen je pravnim ili fizičkim osoba koje su mikro, mali ili srednji poduzetnik. Unutar ovog poziva prihvatljiva je priprema dokumentacije za prijavu projekata i provedba projekata te izdaci za usluge stručnjaka za javnu nabavu. Predviđeno trajanje ovih projekata je najduže 24 mjeseca od dana sklapanja ugovora. Cilj poziva je podržati inovativne MSP-ove koji su u svojoj poslovnoj aktivnosti usmjereni na proizvodnju i plasman inovativnih proizvoda/usluga na tržište.
Strategije pametne specijalizacije (S3) uključuju:
TEMATSKA PRIORITETNA PODRUČJA S3 | |||||
PODTEMATSKA PRIORITETNA PODRUČJA S3 | ZDRAVLJE I KVALITETA ŽIVOTA | ENERGIJA I ODRŽIVI
OKOLIŠ |
PROMET I
MOBILNOST |
SIGURNOST | HRANA I BIOEKONOMIJA |
Farmaceutika,
bio-farmaceutika i proizvodnja medicinske opreme i uređaja |
Energetske
tehnologije, sustavi i oprema |
Proizvodnja
dijelova i sustava visoke dodane vrijednosti za cestovna i željeznička vozila |
Kibernetička
sigurnost |
Održiva
proizvodnja i prerada hrane |
|
Zdravstvene usluge i nove metode preventivne medicine i dijagnostike | Ekološki prihvatljive
tehnologije, oprema i novi materijali |
Ekološki
prihvatljiva prometna rješenja |
Obrambene tehnologije i proizvodi dvojne namjene | Održiva
proizvodnja i prerada drva |
|
Nutricionizam |
Inteligentni
transportni sustavi i logistika |
Program
protuminskog djelovanja |
|||
HORIZONTALNE TEME | |||||
KET | ICT |
Prihvatljive aktivnosti
Prihvatljive aktivnosti projekta moraju biti usmjerene na lansiranje gotovog proizvoda/usluga na tržište, ulaganju u materijalnu i nematerijalnu imovinu, dobivanje patenata, troškove osoblja i istraživanja u svrhu inovacija i komercijalizacije novih proizvoda i usluga isključivo u skladu s identificiranim prioritetnim tematskim područjima i međusektorskim temama Strategije pametne specijalizacije (S3). Projektima će se financirati:
- Inovacija organizacije i/ili procesa MSP-ova u svrhu komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga
- Aktivnosti početnih ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u cilju jačanja kapaciteta isključivo u svrhu provedbe aktivnosti
- Prateće aktivnosti povezane s provedbom projekta
Prihvatljivi troškovi
Prihvatljive kategorije pokrivaju
- Prihvatljive kategorije troškova prijavitelja za Regionalne potpore za ulaganje:
- Troškovi ulaganja u materijalnu imovinu koja se koristi za aktivnosti projekta;
- Troškovi ulaganja u nematerijalnu imovinu (imovina koja nema fizički ili financijski oblik, na primjer patenti, licence, znanje i iskustvo ili druga vrsta intelektualnog vlasništva), prihvatljivi su za izračun troškova ulaganja ako ta imovina ispunjava sljedeće uvjete:
- a) mora se upotrebljavati isključivo u poslovnoj jedinici koja prima potporu;
- b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;
- c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i
- d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom najmanje tri godine u slučaju malih i srednjih poduzeća
Regionalne potpore dijele se po aktivnostima: ulaganje u materijalnu imovinu i ulaganje u nematerijalnu imovinu.
- Prihvatljive kategorije troškova prijavitelja za Potpore za inovacije procesa i organizacije poslovanja:
- Troškovi plaća osoblja (mogu iznositi do 80% iznosa ukupne vrijednosti projekta)
- Neizravni troškovi (dodatni režijski poslovi i ostali troškovi poslovanja, uključujući troškove materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda)
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme , u opsegu i u razdoblju u kojem se koriste za projekt, u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima.
- Troškovi istraživanja temeljem ugovora s drugim stranama
- Troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima
- PDV na prihvatljive troškove za koje prijavitelj ne može osigurati njegov povrat i koji plaća korisnik koji nije neoporeziva osoba
- Prihvatljive kategorije troškova prijavitelja za Potpore male vrijednosti (Program de minimis):
- Trošak obaveznog informiranja i vidljivosti sukladno Uputama za korisnike za razdoblje 2014.-2020. (Informiranje, komunikacija i vidljivost projekata, prihvatljivi su do 15.000,00 HRK)
- Troškovi pripreme dokumentacije za prijavu na ovaj Poziv (prihvatljivi su do 40.000,00 HRK)
- Troškove upravljanja projektom (izdaci za usluge vanjskog stručnjaka za upravljanje projektom, izdaci za postupke zapošljavanja osoblja za rad na projektu te izdaci za usluge stručnjaka za javnu nabavu)
- Troškove revizije projekta
- Troškovi vezani za stavljanje u funkciju materijalne imovine, te s njima povezanih troškova aktiviranja, transporta i stavljanja u pogon
- Troškove pomoćnih usluga za inovacije (osiguravanje uredskog prostora, banka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda, procesa ili usluga)
Iznosi i intenzitet potpora
Ukupno raspoloživi iznos bespovratnih sredstava za ovaj poziv je 634.000.000,00 kn, najniži iznos koji se može dodijeliti pojedinom poduzetniku je 1.000.000,00, dok je najviši 20.000.000,00 kn. Intenzitet potpore ovisi kategoriji troškova te veličini poduzetnika, minimalni intenzitet potpore je 35% dok je najviši 65%.
Za više informacija javite se na info@pjr.hr