PrintFriendlyPrintEmail
Učitavanje mape...

Datum/Vrijeme
15.10.2018 - 19.10.2018
9:00 - 16:30

Lokacija
Projekt jednako razvoj d.o.o.

Kategorija


Sažetak programa

PJR Akademija program je koji smo prvi izradili, a njegova dugovječnost dokaz je njegove kvalitete.

Iz programa seminara izdvajamo metode na kojima temeljimo program: 

  • Prethodna priprema na primljenom primjeru EU projekta. Pripremili smo ogledni primjerak EU projekta na hrvatskom jeziku koji šaljemo kao dio materijala za pripremu (pre-reading). Projekt i pripadajući Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potrebno je pročitati prije dolaska na Akademiju sa svrhom pripreme polaznika za uspješno pohađanje programa.
  • Izjednačavanje informacija polaznika. Uvodni dio prvog dana programa ima za cilj približiti znanja polaznika koji se do sada nisu susreli s EU fondovima s već iskusnim polaznicima. Uvodni dio prvog dana pruža informacije o sustavu EU fondova, pravnoj osnovi, mogućnostima financiranja te savjetima o prijavi projekata za financiranje iz EU.
  • Koncept temeljen na vježbama. Nakon spomenutog prvog dana programa, preostala se četiri dana simulacije izvode koristeći prvenstveno vježbe kako bi polaznici putem vježbi dobili potrebna znanja o provedbi projekata.
  • Učenje primjerom. Primjer projekta složen je kao odgovor na stvarne EU natječaje s ciljem osiguravanja relevantnog i korisnog primjera projekta polaznicima iz svih sektora. Primjer se koristi kroz cijelo trajanje programa kako bi se polaznici mogli zamisliti u konkretnim situacijama konkretnog projekta i kako bi s tim projektom „proživjeli“ njegove faze, obveze, probleme i rješenja.
  • Simulacije, igre uloga i studije slučaja. Razmatrajući konkretan projekt, simuliramo razne događaje tijekom provedbe (inspirirano stvarnim situacijama iz različitih projekata) i stavljamo polaznike u različite izazovne situacije tijekom cijelog životnog ciklusa projekta kako bi oni istražili situaciju i potražili i obranili rješenje. Ovo je vrlo korisno i živopisno te zaista priprema polaznika za stvarnu situaciju koju hoće ili može doživjeti u procesu provedbe vlastitog projekta.
  • Grupne rasprave i peer learning (vršnjačko učenje). Polaznici igraju ulogu projektnog tima raspoređeni u manje timove. Timove formiramo s obzirom na individualnu struku, prethodno iskustvo i predviđeni stupanj potencijalne međusobne sinergije, izbjegavajući pri tome grupiranje osoba iz iste institucije u isti tim. Metode potiču svakog polaznika da podijeli s grupom svoja iskustva u projektima ili sličnim situacijama.
  • Kako bi se polaznici osamostalili u upravljanju projektima, na Akademiji pojašnjavamo i dajemo razne korisne alate (npr. predložak detaljnog plana provedbe aktivnosti projekta, excel tablicu izračuna tijeka novčanih sredstava i sl.). Alati se po dovršetku programa šalju svim polaznicima u elektroničkom obliku kako bi ih oni mogli koristiti u vlastitim projektima.
  • Debate, pitanja i odgovori. Baš svaki blok svakog dana programa uključuje i vrijeme za pitanja polaznika na navedenu ili povezanu temu, iznošenje vlastitih iskustava u određenim situacijama. Predviđene su debate „suprotstavljenih timova“ koji iz različitih kutova razmatraju pojedine situacije i probleme.

Trajanje programa je 5 dana.

Uvod u problematiku teme

Iskustvo u EU fondovima pokazuje da samo o Vama ovisi hoćete li EU fondove iskoristiti. Međutim, kako sustav EU fondova nije primjer jednostavnog sustava, potreba za obrazovanjem u tom području vrlo je velika.

Smatramo da je dužnost svake (javne ili privatne) organizacije da barem jednog svog djelatnika uputi u osnove provedbe projekata za EU fondove sa svrhom uspostavljanja procesa koji će organizaciju pokrenuti u smjeru pravovremenog prepoznavanja i korištenja prilika za financiranje projekata.

Što se događa kad se ugovor za EU sredstva potpiše, koje sve obveze svaki korisnik EU sredstava ima i kako da provede svoj projekt na valjan način, teme su o kojima se trebate informirati ako ozbiljno želite pristupiti EU fondovima.

Koji su točno bili izazovi i kakva je bila uspješnost provođenja projekata financiranih iz pretpristupnog IPA fonda iz perspektive korisnika te kako su se u praksi doista provodili projekti u Hrvatskoj, saznali smo putem velikog i neovisnog istraživanja o provedbi EU projekata „EUčinkovitost“. Istraživanjem smo obuhvatili korisnike EU fondova ukupno 576 projekata (ukupna vrijednost 103.123.497,30 eura) iz 37 natječaja. Od ukupnog broja projekata, u istraživanju je sudjelovalo čak njih 390 (uzorak od 67,70 %). Naučite iz ovog iskustva, koje će Vam prenijeti PJR tim i preuzmite istraživanje ovdje.

U nastavku su neki od rezultata koje je dalo ovo istraživanje:

  • Korisnici kao jedan od ključnih problema provedbe navode administrativne zahtjeve u provođenju projekata, što često onemogućava fokusiranje na projektne aktivnosti i ostvarenje rezultata.
  • 5,45 prosječan je broj preraspodjela (realokacija) proračuna napravljenih na projektima što ukazuje na slabije planiranje, ali i na potrebu za znanjima o upravljanju promjenama i pravilima koja utvrđuju proceduru promjena projekata.
  • Prosječno vrijeme od predaje izvještaja projekta do isplate sredstava bilo je 11 mjeseci i 23 dana, a ova činjenica stvara izrazito veliku potrebu za pomnim planiranjem tijeka sredstava.
  • Prosječno je odobreno (iskorišteno) 85,80 % sredstava što upućuje na potrebu za uvećanjem vještina izvješćivanja i valjanog dokumentiranja troškova.
  • Najčešći razlozi neprihvatljivosti troškova bili su pogreške u javnoj nabavi, neopravdana budžetska prekoračenja i neprihvaćeni neposredni rezultati projekata.

Sve ove greške i načine njihova izbjegavanja obrađujemo na programu Akademije. Javna nabava je najrizičnija aktivnost svakog projekta te je navedeno razlog zbog kojeg smo trećinu programa posvetili upravo toj temi.

Program Akademije temelji se na nalazima ovog opsežnog istraživanja i višegodišnjeg osobnog iskustva trenera u radu s korisnicima sredstava i u institucijama koje upravljanju sustavom fondova.

Zašto pohađati edukaciju

U nastavku su razlozi za pohađanje edukacije:

Što su zaista EU fondovi i kako sve to funkcionira u praksi

  • Uvodni dio prvog dana Akademije posvećen je funkcioniraju sustava dok ćemo Vam u sljedeća 4 i pol dana demonstrirati i simulirati što znači imati i zaista provesti EU projekt.
  • Upoznat ćete se s nizom trenera i dugogodišnjim praksama PJR tima, dobit ćete percepciju osoba koje su radile u sustavu fondova, osoba koje osobno razvijaju i provode EU projekte te pravnih stručnjaka u EU projektima.

Primjer EU projekta

  • Rijetko se može doći do primjera projekta. Dobit ćete primjer EU projekta koji kombinira prihvatljive aktivnosti i troškove Europskog socijalnog fonda (ESF) i Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR). Projekt smo razvili temeljem stvarnih natječaja i može Vam biti jako koristan ako nemate prethodnog iskustva u EU fondovima.
  • Zašto kombinacija 2 programa? Zato jer je jedna vrsta projekata zanimljiva privatnom, a druga javnom i civilnom sektoru, a mi smo htjeli pokriti sve očekivane interese različitih polaznika.

Simulacija iskustva rada na projektu

  • U 5 dana programa orijentirani smo prvenstveno na praktičan rad i vježbe dok PowerPoint prezentacije koristimo samo za lakše praćenje vježbi. Naš je cilj omogućiti Vam prakticiranje ugovorno argumentiranog razmišljanja te smo uložili veliki trud u odabir metoda i vježbi kojima ćemo Vas na najkvalitetniji način potaknuti da iskusite provedbu projekta.
  • Kvalitetan i izvediv projektni prijedlog za EU natječaj moguće je razviti tek nakon stjecanja niza znanja iz provedbe, koje ova edukacija nudi. Provedba je najžešća faza svakog EU projekta, faza u kojoj projekti dolaze u ozbiljne probleme, a koje ćemo Vas učiti izbjeći ili riješiti.

Kredibilitet tima trenera

  • Program izvode zaposlenici PJR-a, specijalizirane tvrtke za EU fondove i javnu nabavu, tim koji ima golemo iskustvo s više stotina EU projekata, najveći broj referenci upravljanja EU projektima u Hrvatskoj i golemo iskustvo s više od 500 postupaka javne nabave.
  • Potrudili smo se ispitati 390 korisnika financiranih projekata o njihovim iskustvima u provedbi vlastitih EU projekata. Na temeljima rezultata tog istraživanja specifično smo probrali najbitnija područja i najčešće izazove stoga ovaj program podiže razinu znanja i već iskusnih provoditelja EU projekata.

Networking

  • Na Akademiji ćete u klupe sjesti s drugim korisnicima EU sredstava s različitim pozadinama i iskustvima te tako dobiti jedinstvenu priliku sagledavanja pojedinih problema i rješenja iz drugog kuta. Specifično slažemo timove kako bi facilitirali suradnju.
  • U pauzama za ručak, koji je organiziran u sklopu Akademije, bit ćete u mogućnosti dodatno raspraviti svoje ideje i viđenja s drugim polaznicima i trenerima čije značajno iskustvo može olakšati rješavanje različitih situacija koje se možda odvijaju na Vašem projektu.

Daljnja suradnja i usavršavanje

  • Pohađanjem Akademije dobivate mogućnost pohađanja 3 besplatna seminara svake godine pod nazivom PJR KLUB.
  • Biltenom PJR EDUCA sa zadovoljstvom Vas besplatno obrazujemo u području EU fondova, a čitanjem mnogih stručnih članaka iz područja javne nabave na besplatnom portalu javna-nabava.info dodatno produbljujete svoja znanja.

Dosta nam je primjera dobrih ideja koje zapadaju u probleme i gledanja kvalitetnih projektnih timova i organizacija čija se visoka motivacija smanjuje, a novac vraća u EU. Jedna od misija rada u PJR timu jest stvaranje osnova i učenje korisnika kako navedene greške izbjeći. Želimo Vam pomoći da EU sredstva iskoristite maksimalno moguće jer vjerujemo da se znanje množi dijeljenjem.

Iz tih vrijednosti proizašao je ovaj program edukacije.

 

Ciljne skupine edukacije

Edukacija je namijenjena prvenstveno onima koji provode ili žele provoditi EU projekte.

Konkretno, sljedećim specifičnim skupinama:

  • Iskusnim voditeljima projekata. Vama, koji ste iskusni voditelji projekata i koji želite unaprijediti svoje vještine kroz naprednu i izuzetno praktičnu edukaciju kako bi postali uistinu izvrsni u svom poslu.
  • Onima koji to žele postati. Vama, koji ste svoje projektne prijedloge poslali ili planirate njihovu pripremu za EU natječaje.
  • Potpornim organizacijama i specifičnim stručnjacima. Vama, računovođama, voditeljima financija, revizorima, stručnjacima za javnu nabavu, savjetnicima jer se u razdoblju provedbe projekta pojavljuje potreba za različitim funkcijama te za uslugama raznih organizacija (pr. konzultantskih kuća, financijskih institucija, razvojnih organizacija i sličnih pravnih osoba) koje također moraju biti upoznate s izazovima provedbe kako bi uistinu mogle pomoći projektima.
  • Mladim osobama i onima koji traže ili žele promijeniti posao. Vama, koji ste shvatili da je tržište voditelja EU projekata u konstantnom rastu, a da je očekivana količina ovakvih projektnih prilika desetak puta veća od pristupa Republike Hrvatske Europskoj uniji. Tržište rada voditelja EU projekata novo je i specifično tržište, a naše poznavanje organizacijske strukture tristotinjak projekata pokazuje kako su voditelji projekata, u velikoj većini slučajeva, bile mlade osobe koje brzo uče, sklone su multidisciplinarnom pristupu učenju te koje vole dinamično radno okruženje.

 

Pogodnosti za polaznike PJR edukacija

Svi polaznici PJR edukacija ostvaruju niz dodatnih pogodnosti. Pohađanjem jedne PJR edukacije ostvarujete pravo na sljedeće pogodnosti:

POPUST NA CIJENU KOTIZACIJE: 20% popusta na kotizaciju ostvaruju grupe (dvije ili više osoba iz iste organizacije) i svaki polaznik iz organizacije koja je klijent PJR-a.

TRAJNI POPUSTI: Svi polaznici edukacija postaju klijenti PJR-a te automatski ostvaruju redovni popust od 20% za svaku sljedeću edukaciju

3 BESPLATNE EDUKACIJE GODIŠNJE: Svi polaznici PJR edukacija  postaju članovi PJR KLUB-a što im otvara mogućnost besplatnog sudjelovanja na 3 seminara KLUB-a svake godine. Na PJR KLUB-ovima se obrađuju recentne teme iz prakse razvoja i provedbe EU projekata i javne nabave. Detaljnije o nadolazećim temama u ovoj sezoni 2018/2019 pročitajte ovdje.

KOMBINACIJA EDUKACIJE I SASTANKA: S obzirom da se edukacije održavaju u edukacijskoj dvorani PJR-a, dolazak na edukaciju može se kombinirati s individualnim razgovorom s PJR stručnjacima na sljedeće načine:

  • s intervjuom temeljem kojega radimo besplatnu procjenu potencijala pojedine organizacije za EU fondove ili savjetovanjem oko sukladnosti pojedine ideje s natječajem za EU sredstva
  • sa savjetovanjem oko individualnih potreba pojedine organizacije za profesionalnom stručnom podrškom ili personaliziranim sastavljanjem in-house programa usavršavanja temeljem točnih potreba organizacije.

Dnevni raspored

Dnevni raspored – 1. dan Akademije, 15.10.2018.

9:00 – 10:30

Uvod u program i predstavljanje polaznika

  • Pravila regionalnih instrumenata, statističke regije i način raspodjele sredstava, vrste EU fondova, ključni dokumenti, područja financiranja

Što svaki EU projekt mora imati?

  • Kako odlučiti javiti li se na neki EU natječaj ili ne?
  • Primjer natječaja i savjeti u pripremi projektne dokumentacije
  • Redoslijed koraka u izradi projekta

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Uvod u primjer projekta koji su polaznici trebali pročitati i koji će se koristiti u programu edukacije

  • Vježba: Priprema kick-off sastanka projekta

Planiranje provedbe aktivnosti u projektu

  • Vježba: Razrada gantograma (detaljna razrada provedbe aktivnosti i nabava u okviru projekta uz korištenje PJR alata za razradu)

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Planiranje provedbe aktivnosti u projektu (nastavak)

  • Vježba: Razrada gantograma (nastavak)

Raspodjela posla u provedbi projekata na partnere projekta

  • Vježba: Razrada partnerskog sporazuma

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Planiranje rada projektnog tima

  • Vježba: Planiranje individualnog rada
  • Vježba: Izračun vremena rada na projektu
  • Diskusija o načinu ispunjavanja dokumenta timesheet i upravljanju trošenjem vremena tijekom projekta

Dnevni raspored – 2. dan Akademije, 16.10.2018.

9:00 – 10:30

Predstavljanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i njegovih priloga

Studije slučaja iz provedbe EU projekata

Primjeri i debate o situacijama koje mogu nastati u provedbi projekata (temeljeno na stvarnim slučajevima):

  • Utvrđivanje postupka nabave u projektima s partnerima;
  • Obvezujući prilozi ugovora o bespovratnim sredstvima;

Vježba: Izmjene u ugovoru

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Primjeri ključnih članaka Posebnih i Općih uvjeta Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i načini tumačenja:

  • Tehničke i financijske provjere ugovornog tijela
  • Slaganje projektne dokumentacije
  • Vidljivost i prihvatljivi projektni troškovi
  • Obavijesti ugovornom tijelu
  • Poznavanje ugovornih obveza koje proizlaze iz pravne stečevine EU

Diskusija o manjkavosti i arbitrarnosti odredbi Ugovora

Vježbe iz područja prava i obveze korisnika

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Studije slučaja iz provedbe EU projekata (nastavak)

Primjeri i debate o situacijama koje mogu nastati u provedbi EU projekata temeljeno na Posebnim i Općim uvjetima Ugovora:

  • Smanjenje iznosa bespovratnih sredstava
  • Ostvarivanje projektnih rezultata i indikatora
  • Kašnjenje u provedbi projektnih aktivnosti

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Upravljanje promjenama u projektu

  • Vježba: izrada zahtjeva za preraspodjelom proračuna projekta
  • Vježba: izrada zahtjeva za izmjenom (dodatkom) ugovora

Dnevni raspored – 3. dan Akademije, 17.10.2018.

9:00 – 10:30

Odredbe Ugovora koje se odnose na financijske aspekte proračuna, izvještaja, prihvatljivosti izdataka

Financijsko upravljanje tijekom novčanih sredstava

Vježba: Korištenje alata za detaljni izračun novčanog tijeka sredstava

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Financijsko upravljanje tijekom novčanih sredstava (nastavak)

Vježba: priprema Plana zahtjeva za nadoknadom troškova

Diskusija o potencijalnim odlukama o financijskom upravljanju

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Izrada izvještaja o napretku projekta (zahtjeva za nadoknadom sredstava)

Situacijski zadaci u provedbi projekta i načinu izvješćivanja:

  • Izvještavanje o kašnjenju, problemima i rizicima
  • Dokazivanje provedbe projekta i postizanja indikatora

Savjeti u pisanju izvještaja i argumentiranju situacije koja dovodi do izmjena

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Završetak projekta i period poslije završetka projekta

Vježba: Izrada Završnog izvještaja

Vježba: Izrada Izvještaja nakon provedbe (tzv. ex-post izvještaj)

Dnevni raspored – 4. dan Akademije, 19.05.2018.

9:00 – 10:30

Zakon o javnoj nabavi i projekti EU

  • Zakonodavni i institucionalni okvir sustava javne nabave na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Načela javne nabave

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Zakon o javnoj nabavi i projekti EU (nastavak)

  • Obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi i izuzeća od primjene Zakona o javnoj nabavi predviđena pravilima na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Planiranje nabave – Vježba: izrada formalnog plana nabave
  • Što se dešava s planom nabave i planom izvršenja isporuka u praksi

Postupci javne nabave

  • Specifična pravila za provedbu projekata financiranih sredstvima EU

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Postupci javne nabave i sposobnost gospodarskih subjekata s prikazom na praktičnim primjerima

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU

Uvjeti i dokazi sposobnosti

  • Obvezni i ostali razlozi isključenja
  • Uvjeti i dokazi sposobnosti (pravna sposobnost, financijska sposobnost, tehnička i stručna sposobnost)
  • Jamstvo za ozbiljnost ponude
  • Jamstvo za uredno izvršenje ugovora

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Dokumentacija za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU u odnosu na oblik i sadržaj dokumentacije za nadmetanje
  • Vježba izrade dokumentacije za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

Dnevni raspored – 5. dan Akademije, 25.05.2018.

9:00 – 10:30

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU u odnosu na oblik i sadržaj dokumentacije za nadmetanje (nastavak)
  • Vježba izrade dokumentacije za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Kriterij za odabir ponude: najniža cijena i ekonomski najpovoljnija ponuda

  • Najniža cijena vs. kriterij ekonomski najpovoljnije ponude: prednosti i nedostaci
  • Apsolutni i relativni model kriterija ekonomski najpovoljnije ponude
  • Vježbe izrade kriterija ekonomski najpovoljnije ponude (rad u grupama)

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Pregled i ocjena ponuda

  • Simulacija ocjenjivanja pristiglih ponuda
  • Prikaz postupka donošenja odluke o odabiru i odluke o poništenju

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Nepravilnosti u javnoj nabavi

  • Preporuke Europske komisije o vrstama nepravilnosti i financijskih korekcija u slučaju nepoštivanja pravila javne nabave na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Povezanost i relevantnost u odnosu na Zakon o javnoj nabavi i praksu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave Republike Hrvatske

Profili trenera

Ines Gruica Devčić

Ines Gruica Devčić

direktorica za eu fondove i javnu nabavu

Osnovnu izobrazbu stekla je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, zvanjem profesora engleskog jezika i književnosti, profesora informatologije te diplomiranog muzeologa. Magisterij je stekla na University of Sussex, Brighton u području suvremenih europskih znanosti, certificirani je miritelj. Trenutno pohađa MBA studij e-Leadership na VŠ Algebra. U sustavu EU fondova je od 2004. godine kada je započela konzultantsko iskustvo na CARDS projektu kao podrška izgradnji kapaciteta jedinica za upravljanje projektima županije i izradi prvih uputa za prijavitelje EU projekata. Radom u SAFU 2006-2011 stekla je iskustvo kroz pripremu i provedbu CARDS, Phare i IPA projekata, izradom internih procedura, te suradnjom s revizorima EK. Bila je voditeljica Odjela, a onda i direktorica Sektora za pripremu i provedbu projekata, nadležna za rad više od 50 voditelja projekata cijelog portfelja SAFU-a. Radila je na velikim projektima razvoja u energetici, okolišu i prometu, a specifično iskustvo ima u provedbi velikih postupaka javne nabave u EU projektima. Detaljno poznaje sustav EU pretpristupnih i strukturnih fondova, te je nekoliko puta prošla sve faze pripreme programa i projekata. U PJR-u se bavi strateškim poslovnim razvojem tvrtke, osiguranjem kvalitete, upravlja portfeljem od stotinjak projekata koje PJR savjetuje u apliciranju, upravljanju i javnim nabavama. Stručnjakinja je za sustav EU fondova, tumači pravila provedbe, provodi postupke javne nabave. Provela je nekoliko istraživanja u području EU fondova i javne nabave, koautor je ENP priručnika, nekoliko priručnika za korisnike EU fondova, te niza članaka. Dugogodišnji je predavač u području strukturnih fondova, provedbi EU projekata i javnoj nabavi.

Ivan Serdarušić

Ivan Serdarušić

direktor za EU fondove i javnu nabavu

Diplomirani je ekonomist i komparatist te profesor filozofije. Trenutno pohađa MBA studij e-Leadership na VŠ Algebra. Stručno znanje i iskustvo u području EU fondova stjecao je u 5 godina rada u Ministarstvu financija i SAFU. Radio je na mjestima voditelja Odjela, voditelja projekata i stručnjaka za ugovaranje. Bio je voditelj radne skupine za izradu pravnog okvira za dodjelu bespovratnih sredstava u Hrvatskoj po pristupanju EU. Radio je na programima i projektima razvoja civilnog društva, prekogranične suradnje, poduzetništva i znanosti i inovacija. Samostalno je vodio preko 50 projekata ukupnog portfelja većeg od 20 milijuna eura, vodio je tim od 16 voditelja projekata te nadzirao portfelj odjela s više od 250 projekata. Sudjelovao je u uspostavi brojnih procedura i procesa za upravljanje programom regionalne konkurentnosti, radio kao predsjedavajući odbora za ocjenjivanje projektnih prijedloga te kao član niza nadzornih odbora provedbe projekata. Savjetuje tijela državne uprave u unaprjeđenju i primjeni procedura u EU fondovima u nekoliko projekata tehničke pomoći. U PJR-u se bavi strateškim poslovnim razvojem tvrtke, osiguranjem kvalitete, upravlja portfeljem od stotinjak projekata koje PJR savjetuje u apliciranju, upravljanju i javnim nabavama. Ima značajno iskustvo u procjeni sukladnosti ideja za financiranje iz EU fondova, razvoju projektnih prijedloga i studija izvodljivosti, te razvoju strateških dokumenata. Višegodišnji je vještak i savjetnik u procjeni valjanosti postupaka javne nabave, prihvatljivosti izdataka i financijskim korekcijama za tijela u sustavu fondova. Urednik je portala www.javna-nabava.info, dugogodišnji je autor stručnih članaka i istraživanja, kao i predavač iz područja javne nabave te pripreme i provedbe EU projekata.

Albina Zanze

Albina Zanze

pravna savjetnica za EU projekte

Diplomirala pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a titulu LL.M. (Master of Laws in South East European Law and European Integration) stekla na Sveučilištu Karl Franz u Grazu, Austrija. Nakon magisterija imala je priliku za dodatno usavršavanje na Sveučilištu u Salzburgu, Austrija i na College of Europe u Bruggeu, Belgija. Dodatno je završila Program za voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz fondova EU-a, nositelj je Certifikata iz područja javne nabave te ima položeni pravosudni ispit. Radila je kao voditeljica odjela za pravne poslove i kao savjetnica ministra za međunarodne odnose i pravo EU u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije. Iskustvo vođenja parnica građanskog i trgovačkog prava stekla je radom u odvjetničkom uredu i u javnom poduzeću kao viši stručni suradnik za zastupanje i pravne poslove. U PJR-u radi kao pravna savjetnica za EU projekte što uključuje ocjenu sukladnosti projektnih prijedloga s propisima u području državnih potpora, izradu kompleksnih prigovora na odluke o odabiru projektnih prijedloga i prigovora na odluke o financijskim korekcijama. Kao pravnica s dugogodišnjim iskustvom savjetuje klijente u različitim pravnim pitanjima EU fondova, tumačenju primjene Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, izvedbi ugovora o nabavi robe, radova i usluga, postupanju u javnim nabavama, primjerice u žalbama na dokumentaciju za nadmetanje i odluke o odabiru ili poništenju itd. Također je autor stručnih članaka i predavač u području državnih potpora, prava EU, pravila financiranja ESI fondovima i u području javne nabave.

Slaven Tadić

Slaven Tadić

voditelj prodaje provedbe projekata

Diplomirao pravo na Pravnom fakultetu u Zagrebu. EU fondovima se počeo baviti volontirajući u civilnom sektoru te pišući projekte za udruge. U sustavu EU fondova je od 2011. godine, kada počinje sudjelovati aktivnije u razvoju i izradi projektnih aplikacija za nacionalne i EU natječaje. Bio je asistent na projektu „VIP Asistance“ koji se financira iz programa IPA IV i proveo ga je Hrvatski savez slijepih, sudjelovao je u organizaciji i provedbi projektnih aktivnosti, komunikaciji, izradi izvještaja, provedbi postupku nabava i kompletnoj projektnoj administraciji. U PJR-u je više godina radio u Odjelu provedbe projekata gdje je imao priliku savjetovati nekoliko desetaka korisnika u provedbi njihovih projekata, kao i njihovim pravima i obvezama koji proizlaze iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Bavi se poslovima vezanim uz državne potpore, piše stručne članke i drži edukacije u području državnih potpora i pravnih aspekata EU projekata. Vrlo je čest savjetnik za rizike u provedbi EU projekata, kao i izvoditelj radionica o uspješnoj provedbi projekata. U PJR-u se kao stručnjak za provedbu EU projekata i voditelj prodaje usluga u području provedbe EU projekata bavi utvrđivanjem potreba aplikanata i korisnika EU fondova za stručnim uslugama savjetovanja u provedbi i javnoj nabavi, radi na istraživanjima u provedbi projekata i surađuje u implementaciji rješenja eU-Mobil – Sustav za upravljanje EU projektima.

Tajana Lovrić

Tajana Lovrić

voditeljica prodaje razvoja projekata

Magistra međunarodnih odnosa i diplomacije na Libertas međunarodnom sveučilištu u Zagrebu. Diplomirala je europske studije na University of Texas at Austin. Radila je kao asistentica na projektu u uredu lokalnog razvoja Programa Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) u Zadru. Posjeduje iskustvo rada na projektima ruralnog razvoja EU u konzultantskoj firmi Catalys iz Velike Britanije. U PJR-u je od 2014.g. imala priliku proći kroz procese traženja prilika za financiranje razvojnih projekata i informiranje organizacija o tim mogućnostima, radila je na razvoju projektnih prijedloga i evaluaciji uspjeha projekata. Danas je voditeljica prodaje razvoja projekata, radi na poslovnim procesima procjene potreba organizacija za sredstvima EU fondova, tumačenju procesa apliciranja na natječaje, izradom mišljenja o sukladnosti ideja s natječajima, te kreiranjem ponude PJR u raznim uslugama razvoja projekata, projektnih aplikacija, studija izvodljivosti, marketinških strategija, strategije razvoja, evaluacije te unaprjeđenjem projektnih ideja. Kreira prodajne procese i marketinške kampanje, vodi odnos s ključnim klijentima, održava poslovne sastanke s potencijalnim prijaviteljima i savjetuje organizacije o njihovom potencijalu za povlačenje sredstava EU fondova. Također kao trener izvodi prezentacije o prilikama za financiranje projekata EU fondovima i o načinima razvoja projektnih prijedloga.

Matija Domijan

Matija Domijan

konzultant za razvoj projekata

Magistar je politologije smjera komparativne politike. Volontirao je u Hrvatskom saboru gdje je kroz jednogodišnji program surađivao sa zastupnicima na poslovima pripreme materijala za sjednice kroz iščitavanje prijedloga zakona te kroz komparaciju hrvatske i strane legislative. Dvije je godine radio u telekomunikacijskom sektoru gdje je zaprimao i rješavao upite i prigovore korisnika, administrirao pozive te pružao pomoć agentima pozivnog centra pri njihovu svakodnevnom radu u svrhu osiguranja točnosti pružanja informacija korisnicima te pravilnog administriranja poziva i unosa zahtjeva korisnika. Održavao je i kraće treninge za agente pozivnog centra te je bio ispomoć voditelju tima i zamjena u njegovu odsustvu. U PJR-u je prethodno radio na poziciji savjetnika za EU fondove u PJR Info centru gdje se bavio praćenjem natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava Europske Unije, izradom sažetaka EU natječaja, procjenama potencijala različitih organizacija za povlačenje EU fondova, utvrđivanjem sukladnosti ideje s natječajima te prodajom usluga i marketingom. Na poziciji konzultanta za razvoj projekata bavi se savjetovanjem aplikanata o unaprjeđenju kvalitete ideje, razvojem projektnih prijedloga za natječaje za bespovratna sredstva, izradom studija (pred)izvodljivosti za strukturne fondove, razvojem marketinških planova te investicijskih  i poslovnih planova za tvrtke, razvojem projekata za Europski socijalni fond, izradom vanjskih evaluacija programa i projekata te izradom strateških razvojnih dokumenata jedinica regionalne i lokalne samouprave. Provodi savjetovanja i edukacije o tome kako procijeniti treba li izaći na pojedini natječaj te kako napisati projektni prijedlog. Surađuje u PJR istraživanjima i piše stručne članke iz područja EU fondova.

Ivana Majer

Ivana Majer

konzultantica za razvoj projekata

Magistra politologije smjera javne politike, menadžment i razvoj te europski studiji na Sveučilištu u Zagrebu. Ima višegodišnje iskustvo u civilnom sektoru kroz volontiranje u Amnesty Internationalu Hrvatska, Inicijativi mladih za ljudska prava i drugim manjim organizacijama civilnog društva. Radila je kao asistent na regionalnom projektu „YouthLINC – Linking Innovators Who Network for Change“, financiranom od strane američke vlade odnosno organizacije Internews. Također je radila kao projektni menadžer u udruzi O.A.ZA.: Održiva Alternativa Zajednici, gdje se bavila planiranjem i izradom projektnih prijedloga, te izvještavanjem donatora o napretku projekata. Izradila je niz projekata koji su dobili financiranje, kao i niz javnih razvojnih strategija. U PJR-u se bavi savjetovanjem aplikanata o unaprjeđenju kvalitete ideje i razvojem projektnih prijedloga za natječaje za bespovratna sredstva, izradom studija izvodljivosti za Europski fond za regionalni razvoj, razvojem projekata za Europski socijalni fond, izradom vanjskih evaluacija EU i drugih projekata i programa, razvojem marketinških planova, te investicijskih  i poslovnih planova za tvrtke, kao i razvojem strateških dokumenata za jedinica regionalne i lokalne samouprave. Sve je više prepoznata kao trener u području razvoja projekata i na PJR Akademiji, te kao autor članaka u području razvoja projekata.

Dunja Arlović

Dunja Arlović

financijski konzultant

Diplomirala je ekonomiju na Sveučilištu u Zagrebu i ima certifikat ovlaštenog revizora. Karijeru je započela unutar „big four“ revizorske kompanije gdje je stekla iskustvo u reviziji i analizi financijskih izvještaja, specifičnim revizijama projekata, predlaganju mjera za poboljšanje internih kontrola, dubinskom snimanju projekata i kompanija, rukovođenju i upravljanju timovima, savjetovanje u financijskom menadžmentu klijenata. Dvije godine aktivnog međunarodnog iskustva stekla je na projektima eksterne revizije u državnom i privatnom sektoru na Novom Zelandu. Nekoliko godina radila je kao financijska direktorica Instituta Ruđer Bošković u Zagrebu, na upravljanju financijskim rizicima, financijskom izvještavanju prema internim i eksternim korisnicima u sustavu proračuna, razvoju aktivnosti u području računovodstva, financija, poslovnih analiza i sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru. Surađivala je u financijskom izvještavanju na velikom broju projekata u području EU fondova te ostalih domaćih i međunarodnih projekata, kao i na rješavanju porezne i ostale problematike. U PJR-u se bavi razvojem projektnih aplikacija, izradom studija izvodljivosti i analizom troškova i koristi, izradom poslovnih planova i strategija razvoja, procjenama uspjeha projekata i evaluacijama. Sudjeluje u financijskom upravljanju EU projektima, kao i tumačenju različitih financijskih, poreznih i računovodstvenih aspekata EU projekata.

Petra Paulić

Petra Paulić

konzultantica za razvoj projekata

Petra Paulić je diplomirala ekonomiju na Fakultetu za turistički i hotelski menadžment, u sklopu Sveučilišta u Rijeci nakon čega je završila specijalistički postdiplomski studij Menadžment kulturne baštine i održivi razvoj, pri Corvinus Sveučilištu u Mađarskoj (Institute for Social and European Studies – ISES). Završila je i poslovnu školu Experta, smjer Projektni menadžer EU fondova, a trenutno je doktorand humanističkih znanosti na Alma Mater Europea (Global Centre for Advance Studies) u Mariboru. Nekoliko godina radila je na području turizma i menadžmenta prilikom čega je usvojila praktična znanja i organizacijske sposobnosti u poduzetništvu. Nakon toga radi dugi niz godina kao istraživač na mnogobrojnim strateškim i planskim projektima vezanim uz kulturu, kreativnost, industriju i turizam.  Sudjelovala je u organiziranju projekta KREDA (Kreativna edukacija) u sklopu kojeg je i predavala nekoliko tema vezanih uz financiranje u kulturi. Uz mnogobrojne razvoje projekata za aplikaciju na EU fondove, provodila je i vrlo uspješan UNESCO projekt Cool Industries for the Creative City (CICC), te je radila i kao konzultant na prijavi za European Capitals of Culture 2020. za Grad Pulu. Predavala je i kao gostujući predavač na Veleučilištu VERN a trenutno je i predavač na Visokoj školi međunarodnih odnosa i diplomacije Dag Hammarskjöld. Kao konzultantica za razvoj projekata pri PJR bavi se savjetovanjem klijenata o mogućnostima razvoja projektne ideje u kvalitetan projektni prijedlog sukladno natječajima, izradom studija (pred)izvodljivosti te razvojem marketinških, investicijskih i poslovnih planova, kao i savjetovanjem u razvoju strateških razvojnih dokumenata jedinica regionalne i lokalne samouprave.

Jelena Gurdulić Ihas

Jelena Gurdulić Ihas

konzultantica za razvoj projekata

Diplomirani je ekonomist i magistra Europskih integracija i međunarodnih odnosa pri Europskom institutu Centre international de formation européenne u Francuskoj (Nica). Nakon magisterija imala je priliku obavljati stručno usavršavanje u Bruxellesu u Europskom Odboru Regija. Trenutno pohađa MBA studij Poslovno upravljanje u agrobiznisu na Agronomskom fakultetu u Zagrebu. Dodatno je završila nekoliko programa za voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz fondova EU-a. U 8 godina radnog iskustva, u poslovima vezanim za EU i nacionalne fondove (IPA, Europski fond za ruralni razvoj, Europski fond za regionalni razvoj, Europski socijalni fond, itd.), stekla je bogato iskustvo u  razvoju i pripremi preko 50 projekata, u različitim područjima (razvoj ljudskih resursa, poduzetništvo, ruralni razvoj, infrastrukturni projekti, civilno društvo, socijalna uključenost, zapošljavanje itd.). U svakodnevnom radu bavi se razvojem poslovnih planova, projektnih prijava, izradom studija (pred)izvodljivosti, razvojem marketinških planova te investicijskih studija za tvrtke, OPG-ove, itd. Osim razvoja EU projekata, Jelena je bila uključena u izradu preko 20 periodičnih i finalnih evaluacija projekata iz nacionalnih i međunarodnih izvora. Radila je i na provedbi projekta kao Voditeljica ureda na višekorisničkom IPA regionalnom projektu iz područja pravosuđa. Na projektu je stekla stručna znanja o procedurama provedbe EU projekata u regiji, u 7 zemalja jugoistočne Europe. Također, vodila je 10-ak edukacija u području EU fondova. Edukacije provodi za različite vrste korisnika EU fondova: OPG-ove, fizičke osobe, poduzeća, udruge, razvojne agencije, općine, gradove i županije.

Dino Prskalo

Dino Prskalo

voditelj projekata i savjetnik za javnu nabavu

Magistar je politologije, smjerovi Međunarodni odnosi i Komparativna politika. Završio je program osposobljavanja za Voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz EU fondova. Posjeduje Certifikat iz područja javne nabave te radi na postupcima nabave prema Zakonu o javnoj nabavi te pravilnicima za nabavu koje moraju slijediti korisnici EU projekata koji nisu obveznici Zakona. U PJR-u radi od 2015.g. kao voditelj projekata i savjetnik za javnu nabavu, što znači da sudjeluje u provedbi poduzetničkih, javnih i civilnih projekata iz Europskog socijalnog fonda i Europskog fonda za regionalni razvoj. U okviru projekata financiranih iz EU fondova savjetuje klijente korisnike bespovratnih sredstava u provedbi njihovih projekata te brine o praćenju ugovornih obveza, pravovremenoj pripremi izvještaja, zahtjeva za nadoknadom sredstava, zahtjeva za izmjenama projekata i ugovora, izvršenju aktivnosti i svemu što je potrebno za što uspješniju provedbu projekta. Klijentima izrađuje planove nabava, dokumentacije o nabavi, te provodi cjelovite postupke nabava. Također, surađuje u razvoju i implementaciji inovativnog rješenja eU-Mobil – Sustav za upravljanje EU projektima, izrađuje procedure za upravljanje EU projektima, rješava kompleksne situacije u provedbi EU projekata, piše mišljenja o najvećim rizicima u provedbi EU projekata i izvodi edukacije u području provedbe projekata i javne nabave.

Lana Zlojutro

Lana Zlojutro

voditeljica projekata i savjetnica za javnu nabavu

Magistra je ekonomije, diplomirala na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u sklopu Sveučilišta u Rijeci, smjer Poduzetništvo u turizmu. Radno iskustvo projektnog menadžera stjecala je tijekom rada u gradskoj upravi Grada Koprivnice i Razvojnoj agenciji Sjever – DAN, radeći na pripremi i provedbi projekata iz javnog sektora sufinanciranih iz raznih programa EU fondova. Sudjelovala je u pripremi i provedbi dvadesetak EU projekata, što samostalno a što u projektnom timu. Bila je dio projektnog tima projekta CIVITAS DYN@MO iz programa FP7, najvećem i najznačajnijem projektu u kojem je sudjelovao Grad Koprivnica. Projekt je bio usmjeren na razvoj najučinkovitijih mjera prometne održivosti na osnovi elektromobilnosti i planiranja održive mobilnosti. U PJR-u radi kao voditeljica projekata i savjetnica za javnu nabavu. Posjeduje Certifikat iz područja javne nabave te radi na postupcima nabave prema Zakonu o javnoj nabavi te pravilnicima za nabavu koje moraju slijediti korisnici EU projekata koji nisu obveznici Zakona. U okviru projekata financiranih iz EU fondova savjetuje klijente korisnike bespovratnih sredstava u provedbi njihovih projekata te brine o praćenju ugovornih obveza, pravovremenoj pripremi izvještaja, zahtjeva za nadoknadom sredstava, zahtjeva za izmjenama projekata i ugovora, izvršenju aktivnosti i svemu što je potrebno za što uspješniju provedbu projekta. Klijentima izrađuje planove nabava, dokumentacije o nabavi, te provodi cjelovite postupke nabava. Također, surađuje u razvoju i implementaciji inovativnog rješenja eU-Mobil – Sustav za upravljanje EU projektima, izrađuje procedure za upravljanje EU projektima, rješava kompleksne situacije u provedbi EU projekata te piše mišljenja o najvećim rizicima u provedbi EU projekata.

U kotizaciju je uključeno

Materijali za prethodnu pripremu (pre-reading):

  • Primjer projekta izrađenog za potrebe programa (projekt je izrađen temeljem stvarnih natječaja iz područja Europskog fonda za regionalni razvoj i Europskog socijalnog fonda)
  • Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava sa svim prilozima

Ostali materijali koje nadalje nabrajamo, a koji se dobivaju tijekom pohađanja programa:

  • Primjer dnevnog reda ključnog kick-off sastanka projektnog tima
  • Predložak i popunjen primjer detaljnog plana provedbe projekta – gantogram
  • Predložak i popunjeni primjer tablice za izračun novčanog tijeka
  • Primjer zahtjeva za nadoknadom sredstava
  • Primjer finalnog izvještaja projekta
  • Primjer razdjele proračuna u grupe nabave i popunjenog plana nabave
  • Niz vježbi, studija slučaja, primjera druge projektne dokumentacije

Dodatni materijali:

  • Sažetak rezultata istraživanja PJR- o spremnosti RH za primjenu novih direktiva u području javne nabave
  • Sažetak analize stanja u sustavu javne nabave provedene u sklopu projekta: „Jačanje administrativnih kapaciteta u sustavu javne nabave RH sa naglaskom na kriterij ekonomski najpovoljnije ponude“
  • Publikacija: „Zbornik stručnih članaka o javnoj nabavi“
  • „Strip za početnike u EU fondovima“
  • Sažetak: „Rezultati istraživanja EUčinkovitost ili kako smo proveli EU fondove“
  • Prezentacija s prvog dana programa
  • Sažetak natječaja – poziva za dostavu projektnih prijedloga

Ostalo:

  • Automatsko članstvo u PJR KLUB-u (pogodnost besplatnog pohađanja 3 PJR KLUB-a godišnje)
  • U slučaju prvog pohađanja, popust od 20% na svaku sljedeću PJR edukaciju
  • Organizirani ručak

Prijave za edukaciju

CIJENA S POPUSTOM (-20%): 3.800,00 kn + PDV je cijena koju ostvaruju:

  • zaposlenici svih klijenata PJR-a i polaznici prethodnih PJR edukacija ili
  • grupe (minimalno 2 osobe iz iste organizacije)

 

REDOVNA CIJENA KOTIZACIJE: 4.750,00 kn + PDV

ROK PRIJAVE ZA EDUKACIJU: 2 radna dana prije termina održavanja edukacije

POSTUPAK PRIJAVE:

  1. Popunite Online prijavu ispod i kliknite “Pošalji prijavu”
  2. Sustav će prepoznati radi li se o grupi od minimalno dvije osobe ili o klijentu PJR-a te sukladno tome primijeniti popust na kotizacije
  3. Na naznačenu kontakt email adresu automatski se šalje ponuda za plaćanje kroz 24 sata od prijave
  4. Potvrda polazničkih mjesta valjana je nakon izvršenog plaćanja
  5. Dodatne logističke upute o održavanju edukacije dobiti ćete na Vaš email dan prije termina održavanja edukacije
  6. Potvrdu o pohađanju i R1 račun primiti ćete nakon izvršenja usluge edukacije

Prijave za edukaciju

Prijave za ovaj događaj su zatvorene.