Digitalna transformacija za opstanak

Digitalna transformacija

Veliki broj poduzeća se ponosi time da su digitalizirali svoj poslovanje, no koliko zapravo su digitalno transformirani? Znači li to da podižu Excel tablice u neki sustav ili uistinu cijelo poslovanje vode kroz digitalne platforme? U Covid lockdownu kojem svjedočimo tvrtke su se odjednom morale prilagoditi radu od kuće i tu prilagodbu smatraju postignutom digitalnom transformacijom. No postavlja se pitanje je li to uistinu tako…

Digitalizacija i digitalna transformacija

Digitalizacija dovodi do digitalnog poslovanja i opisuje se kao preusmjeravanje interakcije, komunikacija, poslovnih funkcija i poslovnih modela u digitalne modele, a pritom se često miješaju digitalni i fizički sadržaji. Digitalna transformacija zahtijeva digitalni posao, obuhvaća cjelokupno poslovanje koje se kao rezultat transformacije mijenja i dovodi do novog tržišta, novih klijenata i drugačijeg poslovanja.

Četiri su područja koje digitalna transformacija pokriva:

  1. Nova tehnologija koja daje novu snagu organizaciji (što tradicionalne tvrtke ne posjeduju)
  2. Nove korisnike koje zanima nova usluga i novi proizvodi
  3. Novo ponašanje postojećih korisnika (koje se obično previdi, jer se oni razlikuju od novih korisnika)
  4. Novi model poslovanja

Digitalna transformacija u novom desetljeću

Digitalna transformacija je proces u kojem organizacija prelazi iz tradicionalnog u digitalno poslovanje na način da kontinuirano mijenja i inovira poslovanje, poslovni model te lakše usvaja nove tehnologije, znanja i vještine. Glavni cilj je pospješiti efikasnost i upravljati rizicima.

Digitalna transformacija događa se oko nas i s nama i dio je našeg svakodnevnog života, bili mi svjesni toga ili ne. Za vrijeme lockdown smo svi koristili Skype, najveću telefonsku kompaniju koja ne posjeduje infrastrukturu, svi smo kupovali online od servisa kao što su E-bay i Alibaba koji su najvrijednije trgovine, a nemaju svoj inventar. Upravo oni su primjeri digitalne transformacije. Činjenica je da je najveći kapital prije 10 godina držala naftna industrija, a sada su to tvrtke poput Applea, Microsofta, Amazona i Facebooka. Sve su digitalne! Od 2000. godine 52% Fortune 500 tvrtki je prestalo postojati jer su izazovi postali veliki, a brzina i kompleksnost promjena stalno rastu. One tvrtke koje su se na vrijeme transformirale danas su 26% profitabilnije.

Transformacija ili… ?

Zašto je nužno digitalno transformirati poslovanje? Možda je najočitiji odgovor upravo onaj kojeg si mnogi ne žele priznati, a to je – da bi opstali na tržištu. Digitalnom transformacijom se postižu efikasniji poslovni sustavi, dolazi do veće usmjerenosti na klijente te bolja organizacija.  Dell Technologies za 2020. predviđa 3 ključna negativna faktora digitalne transformacije, a oni su sigurnost privatnih podataka, nedostatak sredstava i resursa te nemogućnost interpretacije podataka i informacijska preopterećenost.

Unatoč rizicima DT zaključuje da je digitalna transformacija neizbježna i mora biti strateška odluka tvrtke. Potrebno je osnovati tim koji će implementirati novu strategiju, a važno je početi od najnužnijeg i polagano širiti proces.

Istražili smo stanje u Hrvatskoj

Istraživanje koje je PJR proveo krajem 2020. godine pokazuje kako se 44% ispitanih organizacija planira digitalizirati, dok ih 28% planira uvesti softver za organizaciju i praćenje rada. Upravo takvi softveri su ono što je velikom broju organizacija olakšalo iznenadan prijelaz na rad od kuće, rad u timovima, smjenama i slično.

Mi smo jedni od njih!

Informacijski sustav kojeg PJR koristi već 5 godina olakšavao nam je rad u normalnim uvjetima, a u uvjetima koji su nas zadesili u zadnjih godinu dana omogućio nam je nesmetano obavljanje posla, praćenje uspješnosti EU projekata i učinkovitost rada. PJERP sustav je siguran, učinkovit i jednostavan za korištenje, a jednom kad se uvide svi benefiti koje donosi, čovjek se zapita kako smo uopće radili bez njega. Digitalizacija ne leži u tehnologiji, već u spremnosti odgovornih osoba da u cilju poboljšanja rada integriraju nove poslovne modele i naprave iskorak. Zajedničkim radom zaposlenika, dobavljača programskog rješenja i savjetnika osigurava se uspješna digitalna transformacija. I ona nikad ne prestaje.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnoviji članci iz iste kategorije

Konferencija javna nabava

Profesionalizacija javne nabave

Treća Međunarodna konferencija o javnoj nabavi održat će se u Opatiji će se od 20. do 21. svibnja 2021. godine. Sudionici konferencije čut će primjere iz prakse javne nabave dviju država članica EU te razmijeniti iskustva s brojnim domaćim stručnjacima.

Pročitajte više »
Program izobrazbe u području javne nabave

Steknite certifikat u području javne nabave!

Program izobrazbe u području javne nabave obuhvaća pet dana i traje 50 nastavnih sati. Potvrda o odslušanom programu vrijedi 3 godine, kada je potrebno položiti ispit pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja te steći certifikat u području javne nabave.

Pročitajte više »
Konferencija javna nabava

Koncept zelene javne nabave

Konferencija u Opatiji
Treća Međunarodna konferencija o javnoj nabavi održat će se u Opatiji će se od 20. do 21. svibnja 2021. godine. Organizator konferencije je Projekt jednako razvoj d.o.o.

Pročitajte više »