Svaki napredak neizbježno donosi nove nazive, kratice i općenito novi način komunikacije. Razvojem informacijskih sustava i njihovoj sve većoj popularizaciji nameću se neke nove fraze, kratice i općenito kontekst kojeg je potrebno razumjeti čak i za osnovnu komunikaciju. Dolazak novih generacija nas je naučio neke kratice bez kojih danas ne možemo, a ako ih ne poznajemo barem se pravimo kao da smo ih izmislili kao npr. LP, BTW, FYI i ASAP.
CRM vs. ERP
U poslovnom svijetu vjerujem da svi koji se dotiču dijela prodaje poznaju mrski CRM, a kod većih sustava pogotovo ako imaju nabavu, skladište i/ili proizvodnju napamet pada i zli ERP, kao i njihovi prateći admini (administrator sustava op.a.). U ovoj rečenici je možda na najširi mogući način definirana razlika između ta dva sustava. Grubo definirano CRM (Customer Relationship Management – u slobodnom prijevodu „Upravljanje odnosa s klijentima“) sustav primarno služi praćenju i promatranju odnosa s klijentom i upravljanju prodajnim procesom u službi potencijalnih prihoda, dakle zajdnički cilj mu je maksimizacija prihoda. S druge strane ERP (Enterprise Resource Planning – u slobodnom prijevodu „Planiranje resursa organizacije“) sustav promatra poslovanje s druge strane, u službi je praćenja zaliha, naplate i povezanih procesa s primarnim ciljem optimizacije troškova. Oba sustava imaju prednosti i nedostatke koji proizlaze iz same namjene dok istovremeno moderno poslovanje traži integraciju ta dva sustava koja je ovisna o veličini organizacije, željenom outputu kao i sektoru u kojem djeluje. U skladu s ranije navedenim moguć je neograničen broj rješenja koje bi svaka organizacija krojila prema sebi, no to je istovremeno i neisplativo i komplicirano. Zato postoje nekakva krovna rješenja koja uz par finih prilagodbi pomažu većini organizacija iz nekog spektra.
PJeRp – moderan hibrid CRM i ERP sustava
Jedno od mogućih rješenja predstavlja PJeRp, rezultat koji je nastao dugogodišnjim korištenjem i prilagodbama potrebama organizacije kojoj je specifičnost upravljanje vremenom i znanjem. S prodajne strane logika je jasna ali s troškovne inventar i logistika nisu opipljivi jer govorimo satima rada na koje se raspoređuje iskustvo i akumulirano znanje stručnjaka specijalista u svojim područjima. Naravno da bi organizacija bila uspješna mora imati način mjerljivosti inače srljate u nekontroliranu propast, a planiranje i rezultati ovise isključivo o improvizaciji trenutka. To može trajati jedno vrijeme, ali jako brzo prelazi u područje van svake kontrole. PJeRp predstavlja moderan hibrid CRM i ERP sustava u dijelu u kojem upravljate prodajnim procesima kod novih i postojećih klijenata, pratite prodajne prilike i općenito uspješnost prodajnih i marketinških akcija, dok istovremeno upravljate najvrjednijim zalihama, vremenom svojih ljudi, količinom projekata, statusima određenog projekta, izdavanjem ponuda kao i pravovremenom isporukom svog proizvoda. Sve to kroz pregled utrošenog materijala (radnih sati vezanih za pojedine projekte i pojedinačne aktivnosti) kao i financijske vrijednosti svih aktivnosti u trenutnom prikazu kao i u svrhu planiranja kako prihoda tako i opterećenosti tima. Za sve dodatne informacije obratite nam se bez obveza.
Nemojte si stvarati dodatni stres samo zato jer se bojite novosti kojima olakšavate upravljanje svojom organizacijom na korist svih korisnika.