Natječaj „Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”, nudio je izvanrednu priliku za poslovne subjekte u ovom dinamičnom sektoru da unaprijede svoje kapacitete i prilagode poslovanje suvremenim zahtjevima jedinstvenog digitalnog tržišta. Ovaj natječaj je podijeljen u dvije grupe – grupa A i grupa B – s ciljem pružanja potpore različitim tipovima prijavitelja i projekata, te poticanja stvaranja, promicanja i distribucije novih inovativnih proizvoda i usluga.
Natječaj je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzećima, kao i drugim prihvatljivim prijaviteljima, uključujući trgovačka društva, obrte, ustanove u kulturi i umjetničke organizacije, a podnošenje projektnih prijedloga bilo je moguće do 1. srpnja 2024. godine.
Minimalni iznos bespovratnih sredstava iznosio je 15.000 eura, dok je maksimalni bio čak 995.000 eura, ovisno o grupi prijavitelja.
Područja djelatnosti očekivanih prijavitelja:
- arhitektura
- audiovizualne djelatnosti uključujući videoigre
- mediji, baština
- dizajn
- izvedbene umjetnosti
- knjiga i nakladništvo
- primijenjene i vizualne umjetnosti
PJR je organizirao niz besplatnih radionica kako bi pomogao potencijalnim prijaviteljima u boljem razumijevanju uvjeta i procedura natječaja, pružajući podršku u pripremi i podnošenju kvalitetnih projektnih prijedloga. Tijekom webinara obrađene su ključne teme poput prihvatljivosti prijavitelja, prihvatljivih aktivnosti i troškova, potrebne dokumentacije za uspješnu prijavu, korištenja excel alata za izradu proračuna, kriterija ocjenjivanja kvalitete za dodjelu sredstava, savjeta za uspješnu pripremu projekata te odgovori na pitanja sudionika.
U razdoblju od ožujka do svibnja 2024. godine PJR je u suradnji s niže navedenim udrugama održao webinare koji su informirali brojne profesionalce iz ovog područja.
- Hrvatska udruga poslodavaca (HUP)
- Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA)
- Hrvatsko društvo skladatelja (HDS)
- Klaster hrvatskih proizvođača videoigara (CGDA)
- Društvo arhitekata Zagreba (DAZ)
- Hrvatska udruga producenata (HRUP)
- Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI)
PJR je započeo s održavanjem webinara o ovom natječaju još u prosincu 2022., kada je prvi put predstavio mogućnosti i prilike koje natječaj nudi svim zainteresiranim sudionicima. Do svibnja 2024. održano je ukupno 14 webinara, kroz koje su educirani brojni profesionalci iz kulturnih i kreativnih industrija, kao i srodnih sektora, o tome kako iskoristiti potencijale natječaja za unapređenje i transformaciju svojih poslovanja.