8 savjeta korisnicima za računovodstveno i financijsko praćenje EU projekata

1. PLANIRAJTE UNAPRIJED
Definirajte osnovne postavke računovodstvenog praćenja prije početka projekta i pokušajte ih uskladiti sa specifičnostima projekta.


2. PRATITE PROJEKT KAO ZASEBNO MJESTO TROŠKA
Šifrirajte zasebno sve u vezi projekta. U praksi se ovaj način pokazao kao najefikasniji način praćenja projekta.


3. RAČUNOVODSTVENU DOKUMENTACIJU PROJEKTA ČUVAJTE ODVOJENO
Kopirajte svaki dokument vezan uz projekt i stavite ga u posebni registrator. Napišite na pojedini dokument gdje se nalazi original za slučaj da je potrebno.


4. SKENIRAJTE SVAKI RAČUNOVODSTVENI DOKUMENT PROJEKTA
Uvijek imajte digitalnu kopiju svih papira i razmjestite ih bo mapama na računalu na način koji prati ZNS.


5. VODITE RAČUNA O TOME KAKO PRIZNAJETE PRIHODE OD PROJEKTA
Podsjetite se načela „državnih potpora“ i primijenite ih.


6. PLANIRAJTE NOVČANI TIJEK PROJEKTA I REDOVITO GA AŽURIRAJTE
Nemojte dozvoliti da Vas iznenadi nedostatak sredstava
za financiranje projekta. Očekujte kašnjenja u isplatama sredstava i pripremite rezervni plan.


7. NE OPTEREĆUJTE SE PRAĆENJEM I DOKAZIVANJEM ADMINISTRATIVINIH/ NEIZRAVNIH TROŠKOVA
O ovome odlučite na samom početku projekta.


8. UNAPRIJED RAZMIŠLJAJTE O REVIZIJI I POSJETAMA NA LICU MJESTA
Rok za dostavu finalnog izvještaja (i revizorskog, gdje je primjenjivo) je kratak, kao i najava posjete na licu mjesta, stoga vođenje dokumentacije i dokaza isporuka aktivnosti radite redovno.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnoviji članci iz iste kategorije