Procurement Notice ili Obavijest o objavi natječaja je jedan od elemenata natječajne dokumentacije projekata financiranih EU sredstvima. Obaveza objavljivanja natječaja je posebice vezana uz međunarodni i lokalni otvoreni natječaj. Objava natječaja sadrži elemente natječaja, odnosno daje osnovne informacije o samom natječaju te se može smatrati „osobnom iskaznicom“ pojedinog natječaja.
Elementi objave su sljedeći:
- Naziv natječaja (engl. Contract title) – određuje ga sam korisnik
- Referentni (jedinstveni) broj natječaja (engl. Publication reference) – za međunarodni natječaj određuje ga tijelo odgovorno za objavu tj. odgovarajuće službe u Europskoj komisiji; za ostale vrste natječaja određuje ga ugovorno tijelo
- Vrsta procedure (engl. Procedure) – određuje se prema maksimalnim iznosima natječaja
- Program (engl. Programme) – upisuje se program unutar kojeg se financira projekt
- Financiranje (engl. Financing) – upisuje se proračunska linija iz koje će se financirati projekt
- Ugovorno tijelo (engl. Contracting Authority) – upisuje se naziv ugovornog tijela nadležno za provedbu natječaja i naknadno potpisivanje ugovora
- Vrsta ugovora (engl. Nature of contract) – ovaj dio se nalazi samo kod objave natječaja o nabavi usluga i svodi se na izbor između općeg iznosa ugovora bez daljnje podjele proračuna (engl. global-price) i ugovora na bazi izračuna naknada stručnjaka (engl. fee-based).
- Opis projekta (engl. Description of the Contract) – u 10 rečenica potrebno je dati krati opis samog projekta – što se nabavlja, za koga i s kojim krajnjim ciljem
- Broj i nazivi cjelina (engl. Number and titles of lots) – neki natječaji mogu biti podijeljeni u više „logičkih“ cjelina. Jedna cjelina bi trebala sadržavati sve dijelove opreme koja spada u istu skupinu (npr. svi dijelovi IT opreme, kao što su stolna računala, monitori i pisači, bit će stavljeni u istu cjelinu; isto vrijedi za namještaj, npr. stolove, stolice i ormare koji predstavljaju sljedeću cjelinu; Ovo se većinom odnosi na nabavu roba i radova dok se kod nabave usluga ova podjela najčešće ne primjenjuje.
- Maksimalni iznos natječaja (engl. Budget) – kod natječaja o nabavi usluga moguće je objaviti maksimalni dostupni iznos za objavljeni natječaj. Kod natječaja o nabavi opreme ili radova ovaj se iznos ne navodi.
- Dodatne usluge (engl. Scope of additional services) – definira mogućnost produljenja trajanja ugovora ili proširenja opsega ugovorenih aktivnosti kod natječaja o nabavi usluga.
- Pravilo prihvatljivosti i porijekla (engl. Eligibility and rules of origin) – definira prihvatljivost ponuditelja u smislu teritorija u kojemu je registrirano sjedište natjecatelja odnosno prihvatljivost porijekla opreme koja se nabavlja. Najčešće je definirano da je natječaj otvoren svim pravnim i fizičkim osobama, pod jednakim uvjetima, iz EU 27 + EEA/zemlje kandidatkinje/ili zemlje korisnice IPA programa. Isto pravilo vrijedi i za porijeklo robe.
- Osnove za odbacivanje ponuditelja (engl. Grounds for exclusion) – razlozi za automatskim odbacivanjem ponuditelja gdje ponuditelj mora biti isključen iz natječajne procedure ako je bankrotirao; ako mu je poslovanje predmetom sudskog postupka; ako je osuđen zbog zakonskog prekršaja, ako nije ispunio obvezu plaćanja davanja/poreza; ukoliko postoji sukob interesa; ukoliko je natjecatelj pružio lažne podatke ili nije dostavio sve dokaze.
- Broj ponuda (engl. Number of tenders / Number of applications) – definira se broj ponuda koje pojedini ponuditelj može dostaviti. Najčešće je stavljeno ograničenje da jedan ponuditelj može dostaviti samo jednu ponudu.
- Podugovaranje (engl. Sub-contracting) – kod natječaja je moguće definirati maksimalni iznos (u postotku) koji pojedini ponuditelj može podugovoriti, odnosno definirati aktivnosti koje ne mora obaviti sam nego može prenijeti na treću stranu.
- Garancija ponude (engl. Tender guarantee) – definira se iznos garancije ponude (uobičajeno 1-2% iznosa natječaja) koja se može aktivirati ako ponuditelj ne izvrši sve uvjete natječaja. Ova garancija je obavezna samo za međunarodne natječaje.
- Izvedbena garancija (engl. Performance guarantee) – definira se iznos garancije unutar uobičajenih 5 do 10% iznosa natječaja. Ova garancija se može aktivirati tijekom provedbe ugovora ukoliko ugovaratelj ne izvršava aktivnosti na vrijeme.
- Valjanost ponude (engl. Tender validity) – propisuje rok u kojem ponuda mora ostati valjana.
- Trajanje provedbe (engl. Period of implementation of tasks / Initial period of implementation of tasks) – definira vrijeme provedbe svih aktivnosti po ugovoru.
- Kriteriji odabira (engl. Selection criteria) – postoje tri osnovne vrste kriterija za odabir ponuditelja:
- Ekonomski i financijski kriterij – definira uvjete financijskog poslovanja potencijalnog ponuditelja / konzorcija
- Profesionalni (administrativni) kriterij – definira stručnost ponuditelja u traženom predmetu nabave dokazima o stručnim kvalifikacijama njegovih zaposlenika za određeno područje nabave ili brojem zaposlenih u određenom području
- Tehnički kriterij – definira iskustvo ponuditelja na istim ili sličnim projektima.
- Kriterij dodjele (engl. Award criteria) – postavlja osnovu po kojoj će ugovor biti dodijeljen. Kod ugovora o uslugama taj kriterij je najčešće omjer kvalitete i cijene dok je kod ugovora o nabavi opreme i radova najčešće samo najniža cijena.
- Kako nabaviti natječajnu dokumentaciju (engl. How to obtain tender documentation) – daje kratki pregled gdje se može nabaviti natječajna dokumentacija. Kod ugovora o nabavi robe, najčešće se ovdje navode web stranice sa kojih je moguće besplatno skinuti natječajnu dokumentaciju. Kod ugovora o radovima ovdje se najčešće navodi adresa institucije gdje je moguće podići natječajnu dokumentaciju nakon dostave dokaza o uplati za istu. Kod ugovora o uslugama ovaj dio nije primjenjiv jer se postupak ugovaranja provodi po drugim pravilima. Unutar ovog dijela objave natječaja definiraju se i rokovi te način na koji potencijalni ponuditelji mogu postavljati pitanja te rok do kada i gdje će ugovorno tijelo dati odgovore na ista.
- Rok za dostavu ponuda (engl. Deadline for submission of tenders) – definira rok do koje sve ponude moraju biti dostavljene na naznačenu adresu.
- Datum otvaranja ponuda (engl. Tender opening session) – kod natječaja o nabavi opreme otvaranje ponuda je otvoreno za sve one koji su predali ponudu. Zato je u objavi natječaja definirano vrijeme i mjesto javnog otvaranja ponuda. Isto se primjenjuje i na natječaje o radovima. Kod natječaja o nabavi usluga ovaj dio ne postoji u objavi natječaja.
- Jezik procedure (engl. Language of the procedure) – definira jezik na kojem se proces odvija odnosno na kojem se mora predati ponuda ili odvijati bilo kakva komunikacija.
- Pravna osnova (engl. Legal basis) – definira regulativu po kojoj se ovaj natječaj može izvršiti. Za pretpristupni program IPA to je primjerice EC Council Regulation No 1085/2006 of 17 July 2006 establishing an Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA).
Kod objava natječaja za nabavu usluga, koji se provodi kroz dva dijela (dvostupanjski međunarodni natječaj) postoje i sljedeća polja:
- Broj ponuditelja koji će biti pozvani u sljedeći krug natječaja (engl. Number of candidates to be shortlisted) – ovaj broj je uvijek između 4 i 8 uz mogućnost smanjenja broja ponuditelja u drugom krugu na manje od 4.
- Provizorni datum poziva na predaju potpunih ponuda (engl. Provisional date of invitation to tender) – jedino kandidati koji su prošli prvi krug natječaja mogu biti pozvani u drugi krug. Ovaj datum je procjena kada će ugovorno tijelo dovršiti prvi krug natječaja te poslati cjelokupnu dokumentaciju kandidatima u drugom krugu.
- Provizorni datum početka ugovora (engl. Provisional commencement date of contract) – kako se ugovori o uslugama zasnivaju na radu stručnjaka ovdje je potrebno definirati provizorni datum početka ugovora.
[1] Opći uvjeti ugovora, čl. 32.3: Jamstvene obveze propisane su Posebnim uvjetima i tehničkim specifikacijama. Ako trajanje jamstvenog roka nije određeno, bit će 365 dana. Jamstveni rok počinje teći na dan privremenog preuzimanja te može iznova početi u skladu s člankom 32.3.
[2] Opći uvjeti ugovora, čl. 33: Postprodajna usluga, ako je predviđena ugovorom, pruža se u skladu s detaljima utvrđenim Posebnim uvjetima. Izvođač se obvezuje izvršiti ili dati izvršiti održavanje i popravak robe te osigurati brzu nabavu rezervnih dijelova.
[wpfilebase tag=file id=20 tpl=simple /]