Objavljen je poziv za financiranje ulaganja u reciklažu građevnog otpada, biootpada i otpadne plastike. Kroz financijsku potporu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, cilj ovog natječaja jest podržati prijavitelje koji žele razviti projekte usmjerene na reciklažu građevinskog otpada, biootpada i otpadne plastike.
Ovo je prilika za sve pravne i fizičke osobe – mala, srednja i velika poduzeća – da dobiju bespovratna sredstva za razvoj projekata koji će unaprijediti učinkovitost upotrebe resursa i smanjiti količinu otpada na odlagalištima. Financijska sredstva, namijenjena za nabavu opreme, radna vozila, te infrastrukturne radove, pružaju jedinstvenu podršku prijaviteljima koji su voljni svojim poslovanjem podržati zelenu tranziciju Hrvatske.
Što ovaj natječaj omogućava?
Natječaj osigurava bespovratna sredstva za projekte koji doprinose održivom gospodarenju otpadom, smanjenju količine otpada koji završava na odlagalištima te poboljšanju reciklažnih procesa. Ukupna alokacija iznosi 58 milijuna eura, od čega je 20 milijuna predviđeno za biootpad, 20 milijuna za građevni otpad i 18 milijuna za otpadnu plastiku. Iznosi financiranja po projektu kreću se od minimalno 70.000 do maksimalno 1,8 milijuna eura, ovisno o vrsti otpada i kapacitetu recikliranja:
• 1.800.000,00 EUR za ulaganja u recikliranje biootpada
• 1.000.000,00 EUR za ulaganja u recikliranje građevinskog otpada
• 800.000,00 EUR ulaganja u recikliranje otpadne plastike
Intenzitet potpora prema veličini poduzeća i lokaciji ulaganja
Intenzitet potpore ovisi o veličini poduzeća te o lokaciji ulaganja, a dodjeljuje se prema sljedećim uvjetima:
Kategorija ulaganja | Veličina poduzeća | Područje RH (osim Grada Zagreba) | Grad Zagreb |
Postrojenje za reciklažu otpada | Mikro i malo | do 75% prihvatljivih troškova | do 65% prihvatljivih troškova |
Srednje | do 65% prihvatljivih troškova | do 55% prihvatljivih troškova | |
Veliko | do 55% prihvatljivih troškova | do 45% prihvatljivih troškova |
Kandidati mogu ostvariti različit intenzitet sufinanciranja ovisno o području i veličini poduzeća, pri čemu je veća potpora osigurana za mikro i mala poduzeća te za područja izvan Grada Zagreba.
Kome je natječaj namijenjen?
Prijavitelji mogu biti pravne ili fizičke osobe, uključujući mala, srednja i velika poduzeća koja se bave gospodarenjem otpadom a koji su na dan podnošenja projektnog prijedloga registrirani u sudskom registru najmanje godinu dana.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
1. Aktivnosti vezane uz nabavu opreme za recikliranje:
• Nabava strojeva, uređaja i opreme za recikliranje
• Nabava radnog vozila sa svim strojevima, uređajima i opremom koji su namijenjeni recikliranju otpada
• Montaža i podešavanje strojeva, uređaja i opreme za recikliranje
• Građenje odnosno izvođenje radova, potrebnih za ugradnju opreme za recikliranje, sukladno Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22 155/23)
• Sve ostale neophodne aktivnosti u svrhu puštanja u pogon nabavljene opreme za recikliranje
2. Aktivnosti usluga stručnog nadzora građenja sukladno Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22 155/23)
Kako se prijaviti?
Rok za podnošenje prijava počinje 13. studenog 2024., a završava 10. siječnja 2025. godine. PJR tim stoji na raspolaganju za sve informacije i savjetovanje oko prijava i usklađivanja projektnih prijedloga s uvjetima natječaja. Zainteresirani se mogu obratiti PJR-u na info@pjr.hr za detalje i podršku u razradi projektnih ideja.
PJR kao podrška u prijavi
Specijalizirani smo za podršku pri povlačenju sredstava iz EU fondova i izradu projektnih prijedloga. S bogatim iskustvom u procjeni i razvoju projekata, PJR nudi sveobuhvatnu podršku za procjenu sukladnosti vaših projektnih ideja s uvjetima natječaja te za uspješnu prijavu. Javite nam se kako biste optimizirali vaše šanse za dobivanje financijske potpore i doprinesite zelenijoj budućnosti Hrvatske!
Besplatni webinar
Pozivamo Vas na besplatni webinar na kojem će naš stručni tim predstaviti natječaj.
Na webinaru će nam se pridružiti i gostujući predavači, stručnjaci iz sektora otpada, okoliša, zastupnika opreme za otpad, koji će dodatno pojasniti kriterije odabira za ocjenjivanje kvalitete te postupak dobivanja ili izmjene dozvole za gospodarenje otpada. Predviđeno trajanje programa je jedan sat, a webinar će se održati 27.11.2024. u 9:00 sati.
Prijaviti se možete niže.