Razvitak poslovnih ideja usmjerenih na društvo i ekonomski utjecaj putem natjecanja „Ideje iz Europe“

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta je početkom lipnja otvorilo hrvatsko nacionalno natjecanje „Ideje iz Europe“ kojim se potiče razvoj poduzetništva na području cijele Europske unije.

Natjecanje je pokrenuto 2015. godine sa željom za potragom „ideja koje mijenjaju svijet i koje je vrijedno ostvariti“. Najvažniji cilj natjecanja je izgraditi pozitivnu sliku europskog poduzetništva i samih poduzetnika kako bi bili uzor pri oživljavanju europskog duha poduzetništva.  U današnjem dobu velikih globalnih izazova na poduzetnicima je pronaći najbolje rješenje i stvoriti ideje kojima će se ostvariti napredak.

Ideje iz Europe

Poslovna ideja s kojom se želi sudjelovati na natjecanju mora biti usmjerena na prevladavanje globalnih izazova s kojima se suočavaju društva i ekonomski sustavi. Dobra ideja uključuje:

  • Aktivno traženje i validiranje ideje
  • Spajanje dionika koji su sastavni dio slagalica u sveobuhvatnom rješenju
  • Podupiranje zajedničkog razvoja prema cilju

Važnost natjecanja je otkriti i na transparentan način prikazati na koji će se postići rast poslovne ideje te pružiti poduzetnicima priliku za promociju i uzajamno umrežavanje na području cijele Europske unije.

Natjecanje ima utjecaj na tijela državne uprave jer je vrlo dobar način za prepoznavanje problema i prepreka s kojima se poduzetnici sustavno susreću u razvoju svojih ideja i napretka. Također se putem ovog natjecanja nastoji raditi na uklanjanju takvih prepreka kako bi se olakšao napredak i poboljšala slika uspješnosti poduzetništva na nacionalnoj i globalnoj razini. 

Kakva ideja se traži? 

Četiri su ključna parametra po kojima će se odlučivati prihvatljivost poslovnih ideja prijavitelja:

  1. poduzetničko rješenje za globalne izazove, ideja koja ima društveni i/ili ekonomski učinak;
  2. ideja koja zadovoljava potrebe tržište i građana;
  3. ideja koja je potvrđena određenim dokazima;
  4. ideja koju je moguće skalirati (proširiti na druga tržišta, područja).

Proces ocjenjivana – Preko Tallina do Den Haaga

Žiri nacionalnog natjecanja čine Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG – BICRO) te predstavnici partnerskih organizacija. Na nacionalnom dijelu natjecanja održat će se i petominutna prezentacije najboljih ideja na engleskom jeziku te će se nakon toga odlučiti o pobjedniku koji sa svojom idejom ide u polufinale. Ovogodišnje polufinale se održava u listopadu u Tallinnu (Estonija), dok se finale održava u ožujku 2018. godine u Den Haagu (Nizozemska). Finale ima globalni prijenos koji organiziraju nizozemska veleposlanstva i mediji. Finalu 2016. godine prisustvovalo je preko 400 predstavnika poduzetnika, diplomata, političara i drugih visokih dužnosnika. Natjecanje je popraćeno od strane tiskovnih i televizijskih medija diljem Europske unije, a samo finale je izravno bilo prenošeno putem TEDx stranice. Nacionalni predstavnici su sudjelovali u dvadesetak raznih događanja u suradnji s nizozemskim veleposlanstvima.

Osobe za kontakt u Republici Hrvatskoj su:

Na natjecanje se potrebno sa svojim osobnim podacima i poslovnom idejom prijaviti na sljedećoj poveznici. Prijave za ovogodišnje natjecanje su otvorene do 15. rujna 2017. godine.

Najnoviji članci iz iste kategorije