PrintFriendlyPrintEmail
Učitavanje mape...

Datum/Vrijeme
26.02.2018 - 02.03.2018
9:00 - 16:30

Lokacija
Projekt jednako razvoj d.o.o.

Kategorija


Sažetak programa

PJR Akademija program je koji smo prvi izradili, a ujedno je i naš najposjećeniji program edukacije.

Iz programa seminara izdvajamo metode na kojima temeljimo program: 

  • Prethodna priprema na primljenom primjeru EU projekta. Pripremili smo ogledni primjerak EU projekta na hrvatskom jeziku koje šaljemo kao dio materijala za pripremu (pre-reading). Projekt i pripadajući Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava je potrebno je pročitati prije dolaska na Akademiju sa svrhom pripreme polaznika za uspješno pohađanje programa. Nakon pohađanja programa, polaznici dobiju još jedan primjer projekta.
  • Izjednačavanje informacija polaznika. Prvi, uvodni dan programa, ima za cilj približiti znanja polaznika koji se nisu do sada susreli s EU fondovima s već iskusnim polaznicima te pohađanje istog nije obavezno za iskusnije. Međutim, iako ovaj prvi dan nije obavezan za sve polaznike preporučamo svim polaznicima sudjelovanje na istom kako bi iskoristili znanja PJR predavača o sustavu EU fondova, pravnoj osnovi, mogućnostima financiranja.
  • Koncept bez prezentacija (PowerPointa). Nakon ovog prvog uvodnog dana, preostalih se pet dana simulacije izvodi bez ijednog slajda prezentacije, isključivo se rade vježbe.
  • Učenje primjerom. Primjer projekta složen je kao odgovor na stvarne EU natječaje, s ciljem da omogućimo polaznicima iz svih sektora relevantan i koristan primjer. Primjer se koristi tijekom cijelog programa kako bi se polaznici mogli zamisliti u konkretnoj situaciji konkretnog projekta i kako bi sa tim projektom „proživjeli“ njegove faze, obveze, probleme i rješenja.
  • Simulacije, igre uloga i studije slučaja. Razmatrajući konkretni projekt, simuliramo razne događaje tijekom provedbe (inspirirano stvarnim situacijama iz različitih projekata) i stavljamo polaznike u različite izazovne situacije tijekom cijelog životnog ciklusa projekta kako bi polaznici morali istražiti situaciju i potražiti i obraniti rješenje. Ovo je vrlo korisno i živopisno, te zaista priprema polaznika za stvarnu situaciju koja ga hoće ili može zadesiti.
  • Grupne rasprave i peer learning (vršnjačko učenje). Polaznici igraju ulogu projektnog tima raspoređeni u manje timove. Timove formiramo s obzirom na individualnu struku, prethodno iskustvo i predviđeni stupanj potencijalne međusobne sinergije, izbjegavajući pri tome grupiranje osoba iz iste institucije u isti tim. Metode potiču svakog polaznika da podijeli s grupom svoja iskustva u projektima ili sličnim situacijama.
  • Kako bi se polaznici osamostalili u upravljanju projektima, na Akademiji pojašnjavamo i dajemo razne korisne alate (npr. predložak detaljnog plana provedbe aktivnosti projekta, „excel“ tablicu izračuna tijeka sredstava i sl.). Alati se po dovršetku programa šalju svim polaznicima te su dostupni u elektroničkom obliku kako bi se mogli koristiti u vlastitim projektima.
  • Debate, pitanja i odgovori. Baš svaki blok svakog dana programa uključuje i vrijeme za pitanja polaznika na navedenu ili povezanu temu, iznošenje vlastitih iskustava u određenim situacijama. Predviđene su debate „suprotstavljenih timova“ koji iz različitih kutova razmatraju pojedine situacije i probleme.

Trajanje programa je 6 dana (izvodi se kao 1 + 5 dana)  s time da je prvi dan naš poklon Vama, te je sudjelovanje na istom opcionalno za iskusnije polaznike.

Uvod u problematiku teme

Iskustvo u EU fondovima pokazuje da ovisi samo o Vama da li ćete EU fondove iskoristiti. Međutim, sustav EU fondova nije primjer jednog jednostavnog sustava, stoga je potreba za obrazovanjem u tom području vrlo velika.

Smatramo da je dužnost svake (javne ili privatne) organizacije da makar jednog svog djelatnika uputi u osnove provedbe projekata za EU fondove sa svrhom uspostavljanja procesa koji će organizaciju pokrenuti u smjeru pravovremenog prepoznavanja i korištenja prilika za financiranje projekata.

Što se dešava kad se ugovor za EU sredstva potpiše, koje sve obveze svaki korisnik EU sredstava ima i kako da provede svoj projekt na valjan način, sve su to teme koje je potrebno saznati ukoliko ozbiljno želite pristupiti EU fondovima.

Koji su točno bili izazovi i kakva je bila uspješnost provođenja projekata financiranih iz pretpristupnog IPA fonda iz perspektive korisnika te kako su se doista u praksi provodili projekti u Hrvatskoj, saznali smo velikim i neovisnim istraživanjem o provedbi EU projekata „EUčinkovitost“. Istraživanjem smo obuhvatili populaciju korisnika EU fondova iz 37 natječaja, ukupno 576 projekata (ukupna vrijednost 103.123.497,30 eura). Od svih navedenih, u istraživanju je sudjelovalo čak 390 EU projekata (uzorak od 67,70 %). Preuzmite istraživanje OVDJE. Naučite ih ovog iskustva, koje će vam prenijeti PJR tim.

U nastavku su neki od rezultata koje je dalo ovo istraživanje:

  • Korisnici kao jedan od ključnih problema provedbe navode administrativne zahtjeve u provođenju projekata, što često onemogućava fokusiranje na projektne aktivnosti i ostvarenje rezultata.
  • 5,45 prosječan je broj preraspodjela (realokacija) proračuna napravljenih na projektima, što ukazuje kako na slabije planiranje tako i na potrebu za znanjima o upravljanju promjenama i pravilima koja utvrđuju proceduru promjena projekata
  • Prosječno vrijeme potrebno od predaje izvještaja projekta do isplate sredstava bilo je 11 mjeseci i 23 dana , a ova činjenica stvara izrazito veliku potrebu za pomnim planiranjem tijeka sredstava.
  • Prosječno je odobreno (iskorišteno) 85,80 % sredstava, što upućuje na potrebu za uvećanjem vještina izvješćivanja i valjanog dokumentiranja troškova.
  • Najčešći razlozi neprihvatljivosti troškova bili su pogreške u javnoj nabavi, neopravdana budžetska prekoračenja i neprihvaćeni neposredni rezultati projekata.

Sve ove greške i kako ih izbjeći pomno obrađujemo na programu Akademije. Javna nabava je ispred svega najrizičnija aktivnost svakog projekta, što je razlog zašto smo trećinu programa posvetili toj temi.

Program Akademije temelji se na nalazima ovog opsežnog istraživanja i višegodišnjeg osobnog iskustva trenera u radu s korisnicima sredstava i u institucijama koje upravljanju sustavom fondova.

Zašto pohađati edukaciju

U nastavku su razlozi za pohađanje edukacije:

Što su zaista EU fondovi i kako sve to funkcionira u praksi

  • Prvi dan ćemo vam pojasniti kako sustav funkcionira, a sljedećih 5 dana demonstrirati i simulirati što znači imati i zaista provesti EU projekt.
  • Upoznati ćete se s nizom trenera i sa dugogodišnjim praksama PJR tima, dobiti ćete percepciju osoba koje su radile u sustavu fondova, osoba koje osobno razvijaju i provode EU projekte, te pravnih stručnjaka u EU projektima.

Primjer EU projekta

  • Rijetko se može doći do primjera projekta. Dobiti ćete primjer EU projekta koji kombinira prihvatljive troškove Europskog socijalnog fonda (ESF)-a i Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR). Projekt smo razvili temeljem stvarnih natječaja i može vam biti jako koristan ako nemate prethodnog iskustva u EU fondovima.
  • Zašto kombinacija 2 programa/ natječaja? Zato jer je jedna vrsta projekata zanimljiva privatnom sektoru, a druga vrsta projekata je zanimljiva javnom i civilnom sektoru, a mi smo htjeli pokriti sve očekivane interese vrlo različitih polaznika.

Simulacija iskustva rada na projektu

  • U 5 dana programa ne koristimo ni 1 slajd PowerPoint prezentacije, program je 100% praktičan. Naš je cilj omogućiti Vam prakticiranje ugovorno argumentiranog razmišljanja te smo uložili veliki trud u odabir metoda i vježbi kojima ćemo Vas na najkvalitetniji način potaknuti da iskusite provedbu projekta.
  • Kvalitetan i izvediv projektni prijedlog za EU natječaj moguće je razviti tek nakon stjecanja niza znanja iz provedbe koje ova edukacija nudi, provedba je najžešća faza svakog EU projekta, faza u kojoj projekti dolaze u ozbiljne probleme, a koje ćemo vas učiti izbjeći ili riješiti.

Kredibilitet tima trenera

  • Program izvode zaposlenici PJR-a, specijalizirane tvrtke za EU fondove i javnu nabavu, tim koji ima golemo iskustvo s više stotina EU projekata, najveći broj referenci upravljanja EU projektima u Hrvatskoj i golemo iskustvo s više od 400 postupaka javne nabave.
  • Potrudili smo se ispitati 390 financiranih projekata o njihovim iskustvima u provedbi vlastitih EU projekata. Na temeljima rezultata tog istraživanja specifično smo probrali najbitnija područja i najčešće izazove, stoga ovaj program i jako iskusne osobe podiže na novi stupanj.

Networking

  • Na Akademiji ćete u klupe sjesti s drugim korisnicima EU sredstava s različitim pozadinama i iskustvima te tako dobiti jedinstvenu priliku sagledavanja pojedinih problema i rješenja iz drugog kuta. Specifično slažemo timove kako bi facilitirali suradnju.
  • U pauzama za ručak koji je organiziran u sklopu Akademije biti ćete u mogućnosti i dodatno raspraviti svoje ideje i viđenja kako s drugim polaznicima tako i s trenerima čije značajno iskustvo može olakšati rješavanje različitih situacija koje se možda odvijaju na Vašem projektu.

Daljnja suradnja i usavršavanje

  • Pohađanjem Akademije automatski ulazite u klub voditelja EU projekata i dobivate mogućnost pohađanja 3 besplatna seminara svake godine, koje zovemo PJR KLUB.
  • Sa godišnje 10-ak brojeva biltena PJR EDUCA dodatno Vas besplatno i sa zadovoljstvom obrazujemo u području EU fondova, a sa 50-ak stručnih članaka iz područja javne nabave na besplatnom portalu javna-nabava.info dodatno produbljujete svoja znanja.

Dosta nam je primjera dobrih ideja koje zapadaju u probleme i gledanja kvalitetnih projektnih timova i organizacija čija se visoka motivacija smanjuje, a novac vraća u EU. Jedna od misija rada u PJR timu jest stvaranje osnova i učenje korisnika kako navedene greške izbjeći. Želimo Vam pomoći da EU sredstva iskoristite maksimalno moguće jer vjerujemo da se znanje množi dijeljenjem.

 Iz tih vrijednosti proizašao je ovaj program edukacije.

 

Ciljne skupine edukacije

Edukacija je namijenjena prvenstveno onima koji provode ili žele provoditi EU projekte.

Konkretno, sljedećim specifičnim skupinama:

  • Iskusnim voditeljima projekata. Vama, koji ste iskusni voditelji projekata i koji želite unaprijediti svoje vještine kroz naprednu i izuzetno praktičnu edukaciju kako bi postali uistinu izvrsni u svom poslu.
  • Onima koji to žele postati. Vama, koji ste svoje projektne prijedloge poslali ili planirate njihovu pripremu za EU natječaje.
  • Potpornim organizacijama i specifičnim stručnjacima. Vama, računovođama, voditeljima financija, revizorima, stručnjacima za javnu nabavu, savjetnicima, jer se tijekom projekta pojavljuje potreba za različitim funkcijama te za uslugama organizacija poput konzultantskih kuća, financijskih institucija, razvojnih organizacija i sličnih pravnih osoba koje također moraju biti upoznate s izazovima provedbe kako bi uistinu mogli pomoći projektima.
  • Mladim osobama i onima koji traže ili žele promijeniti posao. Vama, koji ste shvatili da je tržište voditelja EU projekata u konstantnom rastu, a da je očekivana količina ovakvih projektnih prilika desetak puta veća od kad smo pristupili Europskoj uniji. Tržište rada voditelja EU projekata novo je i specifično tržište. Temeljem osobnog poznavanja organizacijske strukture tristotinjak projekata, u velikoj većini slučajeva voditelji su bile mlade osobe koje brzo uče, sklone su multidisciplinarnom pristupu učenju te koje vole dinamično radno okruženje.

Pogodnosti za polaznike PJR edukacija

POPUST NA CIJENU KOTIZACIJE: 20% popusta na kotizaciju mogu dobiti grupe (dvije osobe iz iste organizacije), i svaki polaznik iz organizacije koja je klijent PJR-a.

 TRAJNI POPUSTI: Kako svi polaznici edukacija postaju klijenti PJR-a, svi polaznici dobivaju redovni popust od 20% za svako sljedeće pohađanje naših programa.

 3 BESPLATNE EDUKACIJE GODIŠNJE: Svi polaznici PJR edukacija automatski postaju članovi PJR KLUB-a što im otvara mogućnost besplatnog sudjelovanja na 3 seminara KLUB-a svake godine. Na KLUB-ovima se obrađuju recentne teme iz prakse razvoja i provedbe EU projekata i javne nabave, više o temama na raspolaganju u ovoj sezoni 2017/2018 pročitajte ovdje.

 KOMBINACIJA EDUKACIJE I SASTANKA: S obzirom da se edukacije održavaju u edukacijskoj dvorani PJR-a, dolazak na edukaciju može se kombinirati s individualnim razgovorom s PJR stručnjacima:

  • s intervjuom temeljem kojega radimo besplatne procjene potencijala pojedine organizacije za EU fondove ili savjetovanjem oko sukladnosti pojedine ideje s natječajem za EU sredstva
  • sa savjetovanjem oko individualnih potreba pojedine organizacije za profesionalnom stručnom podrškom ili sastavljanjem in-house programa usavršavanja temeljem točnih potreba organizacije.

Dnevni raspored

Dnevni raspored – poklon dan – uvod u sustav EU fondova, 21.02.2018.

9:00 – 10:30

Uvod u program i predstavljanje polaznika

Što EU projekt predstavlja različitim dionicima

Pregled relevantnih rezultata istraživanja o provedbi projekata EUčinkovitost

Predstavljanje regulative Europske unije i domaćih pravilnika koji se primjenjuju u strukturnim instrumentima, statističke regije i način raspodjele sredstava

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Tko što radi u sustavu fondova, kako funkcionira sustav

Ključni strateški dokumenti na kojima se temelje EU fondovi u RH

Područja financiranja u operativnim programima

Gdje se natječaji objavljuju i kako ih čitati

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Dostupni pozivi za dostavu projektnih prijedloga u različitim sektorima, primjeri natječaja u različitim fondovima (primjeri natječaja za javni, privatni i civilni sektor)

Što svaki EU projekt mora imati. Kriteriji odabira projekata i kako ih tumačiti

Kako odlučiti da li se javiti na neki EU natječaj

 

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Pregled potrebne dokumentacije za prijavu projekta korak po korak

Savjeti u pripremi dokumentacije

Redoslijed koraka u prijavi za financiranje projekata

Financijske okolnosti sufinanciranja i predfinanciranja projekata, planiranje vlastitih sredstava

Dnevni raspored – 1. dan Akademije, 26.02.2018.

9:00 – 10:30

Uvod u primjer projekta koji su polaznici trebali pročitati i koji će se koristiti u programu edukacije

Vježba: kvalitetna priprema za kick-off sastanak projekta

Planiranje provedbe aktivnosti u projektu

Vježba: razrada gantograma (detaljna razrada provedbe aktivnosti i nabava u okviru projekta uz korištenje PJR alata za razradu)

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Planiranje provedbe aktivnosti u projektu (nastavak)

Vježba: razrada gantograma (nastavak)

Razlike u razradi plana aktivnosti projekata iz ESF[1]-a i EFRR[2]-a

Kako uočiti manjkavosti u planu provedbe nekog projekta.

[1] Europski socijalni fond

[2] Europski fond za regionalni razvoj

 

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Raspodjela posla u provedbi projekata na partnere projekta

Bolja razrada uloge partnera

Vježba: razrada partnerskog sporazuma

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Planiranje rada projektnog tima

Vježba: planiranje individualnog rada

Vježba: izračun vremena rada na projektu

Diskusija o načinu ispunjavanja dokumenta timesheet i upravljanju trošenjem vremena tijekom projekta

Dnevni raspored – 2. dan Akademije, 27.02.2018.

9:00 – 10:30

Predstavljanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i njegovih priloga

Studije slučaja iz provedbe EU projekata

Primjeri i debate o situacijama koje mogu nastati u provedbi projekata (temeljeno na stvarnim slučajevima):

  • Utvrđivanje postupka nabave u projektima s partnerima;
  • Obvezujući prilozi ugovora o bespovratnim sredstvima;

Vježba: Izmjene u ugovoru

 

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Primjeri ključnih članaka Posebnih i Općih uvjeta Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava i načini tumačenja:

  • Tehničke i financijske provjere ugovornog tijela
  • Slaganje projektne dokumentacije
  • Vidljivost i prihvatljivi projektni troškovi
  • Obavijesti ugovornom tijelu
  • Poznavanje ugovornih obveza koje proizlaze iz pravne stečevine EU

Diskusija o manjkavosti i arbitrarnosti odredbi Ugovora

Vježbe iz područja prava i obveze korisnika

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Studije slučaja iz provedbe EU projekata (nastavak)

Primjeri i debate o situacijama koje mogu nastati u provedbi EU projekata temeljeno na Posebnim i Općim uvjetima Ugovora:

  • Smanjenje iznosa bespovratnih sredstava
  • Ostvarivanje projektnih rezultata i indikatora
  • Kašnjenje u provedbi projektnih aktivnosti

 

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Upravljanje promjenama u projektu

Vježba: izrada zahtjeva za preraspodjelom proračuna projekta

Vježba: izrada zahtjeva za izmjenom (dodatkom) ugovora

Dnevni raspored – 3. dan Akademije, 28.02.2018.

9:00 – 10:30

Odredbe Ugovora koje se odnose na financijske aspekte proračuna, izvještaja, prihvatljivosti izdataka

Financijsko upravljanje tijekom novčanih sredstava

Vježba: korištenje alata za detaljni izračun novčanog tijeka sredstava

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Financijsko upravljanje tijekom novčanih sredstava (nastavak)

Vježba: priprema Plana zahtjeva za nadoknadom troškova

Diskusija o potencijalnim odlukama o financijskom upravljanju

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Izrada izvještaja o napretku projekta (zahtjeva za nadoknadom sredstava)

Situacijski zadaci u provedbi projekta i načinu izvješćivanja:

  • Izvještavanje o kašnjenju, problemima i rizicima
  • Dokazivanje provedbe projekta i postizanja indikatora

Savjeti u pisanju izvještaja i argumentiranju situacije koja dovodi do izmjena

 

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Završetak projekta i period poslije završetka projekta

Vježba: Izrada Završnog izvještaja

Vježba: Izrada Izvještaja nakon provedbe (tzv. ex-post izvještaj)

Dnevni raspored – 4. dan Akademije, 01.03.2018.

10:00 - 11:30

Zakon o javnoj nabavi i projekti EU

  • Zakonodavni i institucionalni okvir sustava javne nabave na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Načela javne nabave

 

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Zakon o javnoj nabavi i projekti EU (nastavak)

  • Obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi i izuzeća od primjene Zakona o javnoj nabavi predviđena pravilima na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Planiranje nabave – Vježba: izrada formalnog plana nabave
  • Što se dešava s planom nabave i planom izvršenja isporuka u praksi

Postupci javne nabave

  • Specifična pravila za provedbu projekata financiranih sredstvima EU

 

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Postupci javne nabave i sposobnost gospodarskih subjekata s prikazom na praktičnim primjerima

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU

Uvjeti i dokazi sposobnosti

  • Obvezni i ostali razlozi isključenja
  • Uvjeti i dokazi sposobnosti (pravna sposobnost, financijska sposobnost, tehnička i stručna sposobnost)
  • Jamstvo za ozbiljnost ponude

Jamstvo za uredno izvršenje ugovora

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Dokumentacija za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU u odnosu na oblik i sadržaj dokumentacije za nadmetanje

Vježba izrade dokumentacije za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

Dnevni raspored – 5. dan Akademije, 02.03.2018.

9:00 – 10:30

  • Ključne sličnosti i razlike Zakona o javnoj nabavi i pravila za pripremu i provedbu projekata financiranih iz sredstava EU u odnosu na oblik i sadržaj dokumentacije za nadmetanje (nastavak)
  • Vježba izrade dokumentacije za nadmetanje (roba/usluge/radovi)

 

10:30-10:45

Pauza za kavu

 

10:45-12:15

Kriterij za odabir ponude: najniža cijena i ekonomski najpovoljnija ponuda

  • Najniža cijena vs. kriterij ekonomski najpovoljnije ponude: prednosti i nedostaci
  • Apsolutni i relativni model kriterija ekonomski najpovoljnije ponude
  • Vježbe izrade kriterija ekonomski najpovoljnije ponude (rad u grupama)

 

12:15-13:15

 Pauza za ručak

 

13:15-14:45

Pregled i ocjena ponuda

  • Simulacija ocjenjivanja pristiglih ponuda
  • Prikaz postupka donošenja odluke o odabiru i odluke o poništenju

 

14:45-15:00

Pauza za kavu

 

15:00-16:30

Nepravilnosti u javnoj nabavi

  • Preporuke Europske komisije o vrstama nepravilnosti i financijskih korekcija u slučaju nepoštivanja pravila javne nabave na projektima financiranim iz sredstava EU
  • Povezanost i relevantnost u odnosu na Zakon o javnoj nabavi i praksu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave Republike Hrvatske

Profili trenera

Ines Gruica Devčić

Ines Gruica Devčić

direktorica odjela za provedbu projekata i javnu nabavu

Osnovnu izobrazbu stekla je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, zvanjem profesora engleskog jezika i književnosti, profesora informatologije te diplomiranog muzeologa. Magisterij je stekla na University of Sussex, Brighton u području suvremenih europskih znanosti, a ujedno je i certificirani miritelj. U sustavu EU fondova je od 2004. godine kada je započela konzultantsko iskustvo na CARDS projektu kao podrška izgradnji kapaciteta jedinica za upravljanje projektima županije i izradi prvih uputa za prijavitelje EU projekata. Radom u SAFU 2006-2011 stekla je iskustvo kroz pripremu i provedbu CARDS, Phare i IPA projekata, izradom procedura i procesa, suradnjom s revizijskim misijama Europske Komisije. Bila je voditeljica Odjela, a onda i direktorica Sektora za pripremu i provedbu projekata, nadležna za rad više od 50 voditelja projekata cijelog portfelja SAFU-a. Radila je na velikim projektima razvoja u energetici, okolišu i prometu, a specifično iskustvo ima u provedbi velikih postupaka javne nabave u EU projektima. Detaljno poznaje sustav EU pretpristupnih i strukturnih fondova, te je nekoliko puta prošla sve faze pripreme programa i projekata. U PJR-u upravlja odjelom i portfeljom od pedesetak projekata kojima PJR aktivno pomaže u provedbi, vodi portfelj svih postupaka javne nabave za sve klijente PJR-a, bavi se kontrolom dokumentacije i provedbe projekata koje odjel vodi. Stručnjakinja je za tumačenje pravila ugovora o EU financiranju i vrlo česti predavač u području strukturnih fondova, provedbe i javne nabave u EU projektima.

 

Ivan Serdarušić

Ivan Serdarušić

direktor za EU fondove

Diplomirani je ekonomist i komparatist te profesor filozofije. Stručno znanje i iskustvo u području EU fondova stjecao je u 5 godina rada u Ministarstvu financija i SAFU. Radio je na mjestima voditelja Odjela, voditelja projekata i stručnjaka za ugovaranje. Bio je voditelj radne skupine za izradu pravnog okvira za dodjelu bespovratnih sredstava u Hrvatskoj po pristupanju EU. Radio je na programima i projektima razvoja civilnog društva, prekogranične suradnje, poduzetništva i znanosti i inovacija. Samostalno je vodio preko 50 projekata ukupnog portfelja većeg od 20 milijuna eura, vodio je tim od 16 voditelja projekata te nadzirao portfelj odjela s više od 250 projekata. Sudjelovao je u uspostavi brojnih procedura i procesa za upravljanje programom regionalne konkurentnosti, radio kao predsjedavajući odbora za ocjenjivanje projektnih prijedloga te kao član niza nadzornih odbora provedbe projekata. Savjetuje tijela državne uprave u unaprjeđenju i primjeni procedura u EU fondovima u nekoliko projekata tehničke pomoći. U PJR-u se bavi procjenom ideja za financiranje iz EU fondova, razvojem projektnih prijedloga i studija izvodljivosti, razvojem strateških dokumenata i evaluacijom uspjeha programa i projekata, te kontrolom kvalitete stručnih dokumenata. Višegodišnji je vještak i savjetnik u procjeni valjanosti postupaka javne nabave, prihvatljivosti izdataka i financijskim korekcijama za tijela u sustavu fondova. Dugogodišnji je autor stručnih članaka i istraživanja, kao i predavač iz područja javne nabave te pripreme i provedbe EU projekata.

Albina Zanze

Albina Zanze

pravna savjetnica za EU projekte

Diplomirala pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a titulu LL.M. (Master of Laws in South East European Law and European Integration) stekla na Sveučilištu Karl Franz u Grazu, Austrija. Nakon magisterija imala je priliku za dodatno usavršavanje na Sveučilištu u Salzburgu, Austrija i na College of Europe u Bruggeu, Belgija. Dodatno je završila Program za voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz fondova EU-a, nositelj je Certifikata iz područja javne nabave te ima položeni pravosudni ispit. Radila je kao voditeljica odjela za pravne poslove i kao savjetnica ministra za međunarodne odnose i pravo EU u Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova Europske unije. Iskustvo vođenja parnica građanskog i trgovačkog prava stekla je radom u odvjetničkom uredu i u javnom poduzeću kao viši stručni suradnik za zastupanje i pravne poslove. U PJR-u radi kao pravna savjetnica za EU projekte što uključuje savjetovanje klijenata o mogućnostima financiranja u natječajima za EU fondove, ocjenu sukladnosti projektnih prijedloga s propisima u području državnih potpora, te izradu kompleksnih prigovora na odluke o odabiru projektnih prijedloga. Kao pravnica s dugogodišnjim iskustvom savjetuje klijente u različitim pravnim pitanjima EU fondova, primjeni Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, primjeni financijskih korekcija, izvedbi ugovora o nabavi robe, radova i usluga,  žalbama na dokumentaciju za nadmetanje i odluke o odabiru ili poništenju itd.

Dragan Kovačević

Dragan Kovačević

voditelj prodaje velikih projekata

Diplomirani je profesor engleskog jezika i književnosti i profesor informatologije. U sustavu EU fondova je od 2008. godine kada je započeo raditi u SAFU u Uredu za pripremu i provedbu projekata. Kroz 7 godina rada u SAFU stekao je značajno iskustvo u pripremi i provedbi Phare i IPA projekata. Također je stekao i iskustvo u upravljanju timom kao voditelj odjela, voditelj projekata financiranih iz strukturnih instrumenata u razvoju i provedbi projekata, postupaka nabava za tijela državne uprave, kao i odobravanjem izvještaja i troškova koji proizlaze iz provedbe projekata velikih korisnika. Od travnja 2015. godine je radio u Teamnet Croatia d.o.o. kao stručnjak za javnu nabavu baveći se prodajom i pripremajući kompleksne ponude po pravilima Zakona o javnoj nabavi. Od siječnja 2016. godine je radio kao poslovni konzultant u Teched savjetodavne usluge d.o.o. u aktivnostima prodaje te pripremajući ponude u postupcima javne nabave po Zakonu o javnoj nabavi i po pravilima javne nabave Svjetske banke i PRAG-a. U PJR-u je voditelj prodaje velikih projekata, bavi se praćenjem prilika za financiranje velikih projekata javnog sektora fondovima EU, procjenom sukladnosti i konkurentnosti projektnih ideja za pojedine natječaje za EU sredstva, te prodajom različitih usluga tvrtke i izradom kompleksnih ponuda. Posjeduje certifikat u području javne nabave, te je uslijed višegodišnjeg iskustva u primjeni Zakona o javnoj nabavi čest predavač u području javne nabave kao i isporučitelj usluga vođenja postupaka javne nabave, odnosno savjetovanjem klijenata koji se nalaze u poziciji ponuditelja.

Mirela Lišinović

Mirela Lišinović

voditeljica Info centra

Magistra je politologije, smjera javne politike, menadžment i razvoj. Ima iskustvo rada u javnom (Rektorat Sveučilišta u Zagrebu, Općinski sud u Zagrebu) te u civilnom sektoru (Inicijativa mladih za ljudska prava, Zagreb). Od 2013. g. je u PJR-u gdje je imala priliku proći kroz nekoliko različitih pozicija u informiranju, razvoju i provedbi EU projekata, a posljednje tri godine je voditeljica info centra tvrtke. Bavi se praćenjem natječaja i poziva za dostavu projektnih prijedloga EU fondova i drugih izvora, te istražuje prilike za financiranje ideja PJR klijenata. Izrađuje sažetke natječaja, obrađuje uvjete za prijavu projekata i savjetuje organizacije o njihovim potencijalu za povlačenje sredstava EU fondova, kao i sukladnosti prijavitelja i projekata s pravilima državnih potpora. O sukladnosti ideja s natječajima savjetuje potencijalne prijavitelje, upravlja uslugom PJR Spajalica. Vodi korespondenciju upita, bavi se prodajom i marketingom, sudjelovanje PJR-a u konferencijama i različitim događajima, autorica je stručnih članka i objava za medije, te prati događanja u EU fondovima. Redovito sudjeluje u razvoju i unaprjeđenju kvalitete projektnih ideja i projektnih prijedloga za EU natječaje. Upravo zbog širine praćenja i dobrog poznavanja natječaja i procedura prijave, čest je PJR predavač o prilikama za financiranje projekata EU fondovima i razvoju projektnih prijedloga.

Matija Domijan

Matija Domijan

konzultant za razvoj projekata

Magistar je politologije smjera komparativne politike. Volontirao je u Hrvatskom saboru gdje je kroz jednogodišnji program surađivao sa zastupnicima na poslovima pripreme materijala za sjednice kroz iščitavanje prijedloga zakona te kroz komparaciju hrvatske i strane legislative. U PJR-u je prethodno radio na poziciji savjetnika za EU fondove u PJR Info centru gdje se bavio praćenjem natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava Europske Unije, izradom sažetaka EU natječaja, procjenama potencijala različitih organizacija za povlačenje EU fondova, utvrđivanjem sukladnosti ideje s natječajima, te prodajom usluga i marketingom.
Na poziciji konzultanta za razvoj projekata bavi se savjetovanjem aplikanata o unaprjeđenju kvalitete ideje, razvojem projektnih prijedloga za natječaje za bespovratna sredstva, izradom studija (pred)izvodljivosti za strukturne fondove, razvojem marketinških planova, te investicijskih  i poslovnih planova za tvrtke, razvojem projekata za Europski socijalni fond, izradom vanjskih evaluacija programa i projekata te izradom strateških razvojnih dokumenata jedinica regionalne i lokalne samouprave. Provodi savjetovanja i edukacije o tome kako procijeniti da li izići na pojedini natječaj te kako napisati projektni prijedlog. Surađuje u PJR istraživanjima i piše stručne članke iz područja EU fondova.

Dino Prskalo

Dino Prskalo

voditelj projekata i savjetnik za javnu nabavu

Magistar je politologije, smjerovi Međunarodni odnosi i Komparativna politika. Završio je program osposobljavanja za Voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz EU fondova. Posjeduje Certifikat iz područja javne nabave te radi na postupcima nabave prema Zakonu o javnoj nabavi te pravilnicima za nabavu koje moraju slijediti korisnici EU projekata koji nisu obveznici Zakona. U PJR-u radi od 2015.g. kao voditelj projekata i savjetnik za javnu nabavu, što znači da sudjeluje u provedbi poduzetničkih, javnih i civilnih projekata iz Europskog socijalnog fonda i Europskog fonda za regionalni razvoj. U okviru projekata financiranih iz EU fondova savjetuje klijente korisnike bespovratnih sredstava u provedbi njihovih projekata te brine o praćenju ugovornih obveza, pravovremenoj pripremi izvještaja, zahtjeva za nadoknadom sredstava, zahtjeva za izmjenama projekata i ugovora, izvršenju aktivnosti i svemu što je potrebno za što uspješniju provedbu projekta. Klijentima izrađuje planove nabava, dokumentacije o nabavi, te provodi cjelovite postupke nabava. Također, surađuje u razvoju i implementaciji inovativnog rješenja eU-Mobil – Sustav za upravljanje EU projektima, izrađuje procedure za upravljanje EU projektima, rješava kompleksne situacije u provedbi EU projekata, piše mišljenja o najvećim rizicima u provedbi EU projekata i izvodi edukacije u području provedbe projekata i javne nabave.

U kotizaciju je uključeno

Materijali za prethodnu pripremu (pre-reading):

  • Projekt napisan za natječaj iz područja Europskog fonda za regionalni razvoj i iz područja Europskog socijalnog fonda
  • Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava sa svim prilozima
  • Stručni članci o sustavu EU fondova kojima je autor PJR

Sve materijale koje nadalje nabrajamo i koji se dobivaju tijekom pohađanja:

  • Primjer dnevnog reda ključnog kick-off sastanka projektnog tima
  • Predložak i popunjen primjer detaljnog plana provedbe projekta – gantogram
  • Predložak i popunjeni primjer tablice za izračun novčanog tijeka
  • Primjer zahtjeva za nadoknadom sredstava
  • Primjer finalnog izvještaja projekta
  • Primjer razdjela proračuna u grupe nabave i popunjenog plana nabave
  • 3 seta dokumentacije za nadmetanje: za nabavu usluga, roba i izvođenje radova
  • Cijeli niz vježbi, studija slučaja, primjera druge projektne dokumentacije

Ostali materijali:

  • Sažetak rezultata istraživanja PJR- o spremnosti RH za primjenu novih direktiva u području javne nabave
  • Sažetak analize stanja u sustavu javne nabave provedene u sklopu projekta: „Jačanje administrativnih kapaciteta u sustavu javne nabave RH sa naglaskom na kriterij ekonomski najpovoljnije ponude“
  • Publikacija: „Svezak stručnih članaka o javnoj nabavi s portala www.javna-nabava.info“
  • „Strip za početnike u EU fondovima“
  • Sažetak: „Rezultati istraživanja EUčinkovitost, ili kako smo proveli EU fondove“
  • Prezentacija s prvog dana programa
  • Sažetci natječaja – poziva za dostavu projektnih prijedloga

Ostalo:

  • Automatsko članstvo u PJR KLUB-u (pogodnost besplatnog pohađanja 3 PJR KLUB-a godišnje)
  • U slučaju prvog pohađanja, popust od 20% na svaku sljedeću PJR edukaciju

Prijave za edukaciju

CIJENA S POPUSTOM (-20%): 3.800,00 kn + PDV je cijena koju ostvaruju:

  • zaposlenici svih klijenata PJR-a i polaznici prethodnih PJR edukacija, ili
  • grupe (minimalno 2 osobe iz iste organizacije)

 REDOVNA CIJENA KOTIZACIJE: 4.750,00 kn + PDV

 STIPENDIJE: za svaki od termina odabiremo po jednog 100% stipendista (stipendiju mogu ostvariti studenti i nezaposlene osobe), više o prijavi za stipendiju možete pročitati ovdje.

ROK PRIJAVE ZA EDUKACIJU: 2 radna dana prije termina održavanja edukacije

POSTUPAK PRIJAVE:

  1. Popunite Online prijavu ispod i kliknite “Pošalji prijavu”
  2. Sustav će prepoznati radi li se o grupi od minimalno dvije osobe ili o klijentu PJR-a te sukladno tome primijeniti popust na kotizacije
  3. Na naznačenu kontakt email adresu automatski se šalje ponuda za plaćanje u roku od 30 minuta od prijave
  4. Potvrda polazničkih mjesta valjana je nakon izvršenog plaćanja
  5. Dodatne logističke upute o održavanju edukacije dobiti ćete na Vaš email dan prije termina održavanja edukacije
  6. Potvrdu o pohađanu i R1 račun primiti ćete nakon izvršenja usluge edukacije

Prijave za edukaciju

4,750,00 Kn